Smerter ved bevegelse...

Kraaka

Gift med forumet
Våknet i dag......med venstre "hofteledd" skikkelig kranglete..... Det er vondt å gå og alt minner meg om bekkenløsningen jeg hadde med førstemann....

Er det mulig???

Jeg er jo 11 uker på vei...snart.......er jo ikke så langt akkurat.... Men jeg har fått en skikkelig mage de siste ukene og blir sikkert en belastning i seg selv..pluss at jeg ikke har vært helt kvitt plagene etter første gang...Kanskje lettere å blir tidlig plaget denne gangen?? Regner med at bekkenløsningen kommer for fult, men hadde jo håpet på å få slippe det så tidlig som dette da....

Noen som har erfaring eller som er litt klokere enn meg?

ingen regle for når en kan få bekkenløsning!

Så jeg ville ha kontaktet legen og hørt hva han sa.. Virker jo som om du kan ha fått det allerede ja.. [:'(]

Vet om flere som bare har klart seg i arbeid o.l de to første mnd, for da har de fått bekkenløsning..

Håper du finner ut av det! Lykke til videre!!

Jo tidligere du finner ut av det, jo fortere kan du jo få behandling. Har jo rett på fri fysikalsk behandling under svangerskap og i 6 mnd etter på nåren har bekkenløsning.
Og det kan jo være det hjelper-....

Alt ordner seg tilslutt skal du se!

Jeg tror også jeg har fått bekkenløsning, jordmora trodde det var d d var.[:'(] Men jeg klarer liksom ikke å gå til lege og kanskje sykemld. meg. D passer liksom ikke enda. Er redd for å kanskje virke sytete osv.[&:] Klarer meg enda, men kjenner at det ikke er som d skal. Høyre hofteledd klikker liksom i dvs stillinger, som når jeg skal ta av meg buksa og lignende. Jeg burde kanskje gjøre d!?![8|]

Er nok lurt å ta sine forholdsregler når det gjelder bekkenløsning!

Kan fort bli mye verre og da kan det bli veldig tungt frem til fødsel..
Jeg endte opp med krykker, og klarte bare såvidt en handletur på butikken..

Ja, få det sjekket og kom deg til fysikalsk behandling fort. Jeg oppdaga det litt for seint og har måttet gå med krykker, siden det bare ble verre. Det hjalp å trene i vann. Men siden turen til treninga var lang, hadde jeg jo vondt i beina og hofta når jeg kom hjem. [:(] Nå har jeg bare rundt 2 uker igjen til termin og prøver å gjøre noen øvelser hjemme istedet.
Har vondt for å gå lengre enn 10 min. [:'(]Da begynner det å dovne og stikke i beina/rumpa, og klikke i ryggen. Det går utrolig tregt å gå, må ikke ta lange skritt. Trapper er også vonde å gå i, hvis jeg må, går jeg baklengs ned og sidelengs opp.
Jeg bor i 6 etasje og håper hver dag at heisen ikke står, da kommer jeg ingen vei.[&:]

Bekkenløsning er jo hormonelt betinget, og hormonene er jo allerede nå i full annmars...har selv vært sykemeldt fra uke 14 pga bekkenet....ikke bra. Nei, ta det med ro og lytt på kroppen din.

Jeg ringte legen min i dag. Tenkte bedre å være førevar.[8D]
de skulle sende en "rekvesittasjon" eller hva de kaller d. haha... til fysioterapi.
Men måte på sjekk av bekkenet senere. Så var d gjort...[8D]

Yepp, det er fullt mulig. Jeg begynte å få bekkenplager allerede rundt 10. uke. Det kom og gikk og etterhvert har det blitt litt verre og jeg har stort sett litt smerter hver dag. Sov på siden med en stor pute mellom knærne/bena, så får du en mer naturlig hoftestilling. Og unngå alle vide bevegelser med bena. Når du skal sette deg inn i og gå ut av en bil så sett deg ned med lårene samlet og vri deg inn/ut på setet. Svømming og bevegelser i vann er bra, men ikke vanlige "froskebevegelser" med bena (brystsvømming).
Jeg anbefaler også å trene muskulaturen, f.eks. på et treningssenter hvor det finnes en fysioterapaut som legger opp et eget program for deg. Trening på ball er også bra.
Forøvrig gjelder det å ta det litt med ro. Bekkenplager i svangerskapet er hormonelt betinget. Alle har "bekkenløsning" men det er først når den utvikler seg usymmetrisk eller i rykk og napp at man får smerter av det.

Føler meg som en gyngehest i dag, litt vondt for å gå. Så da tar jeg det litt piano i dag.

God bedring!

Takk for mange fine svar... Skal til jordmor 12 okt. så jeg skal nevne det for henne, men jeg kjenner igjen smertene etter forrige gang...
Var på tur til København i helgen og etter en god del gåing fikk jeg problemer i trapper.. Beina hang liksom ikke med...ekkelt, men det er akkurat slik jeg opplevde det under forrige svangerskap...[>:] Men,men......det kommer og går foreløpig...så får ta det som det kommer, men skal ta det opp med jordmoren!

når du har hatt bekkenløsning i et svangerskap så er du ekstra utsatt på i neste...
Har det sånn av og til når jeg våkner og skal stå opp så svikter en benet under meg..[:)]

Back
Topp