Smerter under ribbein

LilleSpireL

Betatt av forumet
Marsipanene 2019
Hei dere!

Gravid med nr.2 nå, og akkurat som forrige svangerskap(født i 2019) så har jeg veldig mye vondt rett under ribbeinsbuen på høyre side. Er som en sviende smerte som kommer og går litt, men i ettermiddag/kveld har den vært konstant.. Hadde akkurat lignende sist svangerskap uten at det ble avdekket noe spesielt. Var på sjekk for dette da, uten noe svar.. kan det ha noe med delte magemuskler å gjøre? Er gravid i uke 27, uke 28 på fredag. Noen som har opplevd lignende? Tips om hva som kan hjelpe? Veldig slitsomt og frustrerende å gå med slike vondter hele døgnet.. :dead:
 
Eg har ekstremt mye smerter nederst i magen, gjerne når eg reiser meg det merkes. Sikkert magemusklene ? Hadde ikkje dette med nummer 2, ekstremt vondt.
 
Jeg har også vondt under ribbeina på høyre side, hadde samme i første svangerskap, men ikke med nr.2. Hos meg er det ikke stikkende smerte da, kan mer beskrives som "noe i klem" eller med konstant trykk. Er fryktelig ubehagelig når jeg sitter og står, må strekke ut siden ofte og jeg opplever bedring når jeg ligger eller strekker ut. Har ikke fått noe konkret forklaring på hva det er og det ble et stort ubehag i første svangerskap og jeg frykter det blir likt helt til fødsel denne gangen også..
 
Back
Topp