Smerter under høyre ribbeinsbue

En tråd i 'Februar 2020' startet av Allyy, 1 Des 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Allyy Glad i forumet Påskeliljene 2022 ❤️ Februarbarna 2020

Noen andre enn meg som opplever å få utrolig sterke smerter høyt oppe i ryggen og like høyt oppe over magen på kun én side, som kan komme mens du sitter helt i ro? Jeg synes det er helt grusomt vondt, og har gått til legen og vært på sykehuset for å sjekke om det kan være noe med nyrebekken eller noe liknende, men blodprøver, urinprøver og ultralyd har ikke vist noen ting. Så både min lege og legen jeg var hos på sykehuset tror at jeg får så vondt fordi babyen sparker eller presser seg oppover. Noe jeg synes virker veldig rart, da smertene begynte å komme for godt over 2 måneder siden, kanskje 3... Også har de blitt mye sterkere den siste uken...
    Ble litt mye deling nå kanskje, men synes det er så frustrerende å få så vondt, uten å vite hva årsaken er... Skal til fysio på mandag for å sjekke om det kan være noe muskulært, så får vi krysse fingrene. Men ja, delte egentlig fordi jeg håpte at noen kanskje har opplevd det samme, og vet hva årsaken er :shy:

2. FrkVerpesyk Gift med forumet Marsboerne2017 Februarbarna 2020

Jeg har også vondt der, men i mitt tilfelle gjelder det både venstre og høyre side (der høyre side er desidert verst) og årsaken er enkel: jeg har rett og slett hostet vanvittig mye de siste ukene pga en luftveisinfeksjon og attpåtil så forstrakk jeg en ribbeinsmuskel på høyre side da jeg lempet tung bagasje på ferie, så det er ingen som helst tvil om at det er dette som er årsaken hos meg (har vært hos fastlegen for å få det sett på for sikkerhets skyld). Har enn så lenge ikke gjort noe mer med det da jeg håper det skal gå over av seg selv, men kommer nok til å krype til korset og dra til kiropraktor snart hvis det ikke blir gradvis bedre uka som kommer.

Håper du finner ut av årsaken snart og ikke minst at det går fort over!

3. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

Jeg har hatt skikkelig vondt/press under hø ribbeinsbue fra cq uke 19/20 både dette og forrige svangerskap. Det kommer spesielt når jeg sitter, og det verker, samtidig som jeg på en måte blir helt nummen. Jm har sagt det skyldes størrelsen på livmora og at den presser på organene og muskelfestene. Det er fryktelig ubehagelig, men ufarlig er beskjeden jeg fikk når jeg tok det opp.

• Liker Liker x 1
  4. elaan123 Andre møte med forumet

Har også smerter på høyre side i ribbeinet å samme plass på ryggen. Det er verst når jeg sitter og blir bedre hvis jeg strekker på overkroppen. Hos meg kommer det av at livmora presser organene opp og at babyen trives veldig godt med å trykke beina oppi der ;) har vært sånn siden uke 19-20 egentlig.. men har blitt verre jo sterkere han i magen blir :)

• Liker Liker x 1
    Last edited: 5 Des 2019
  5. Allyy Glad i forumet Påskeliljene 2022 ❤️ Februarbarna 2020

Så interessant å høre at flere av dere opplever det samme som meg! Jordmoren min har gitt meg inntrykk av at det er uvanlig å få så vondt der vi beskriver :eek:

• Liker ikke Liker ikke x 1
  6. Månelilje Forelsket i forumet

Jeg har også hatt litt vondt/ubehag under ribbeina på høyre side i det siste, men jeg tror det er fordi babyen de siste dagene har ligget mye på skrå og sparket oppover akkurat der.

Del denne siden