Smerter/ubehag mage og rygg

TsumTsum

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Novemberfnuggene 2023
Hei igjen :) er det flere som kjenner en del ligamentsmerter? Slik at det faktisk blir ganske ubehagelig? Kan gjøre ganske vondt til tider. Kjenner det murrer i korsryggen, og har stikkinger og type «mensmurringer» i magen. Kjenner det godt når jeg har vært en hel dag på jobb og vært noe aktiv etter å ha kommet hjem. Det hjelper å slappe av. Synes ikke å huske at det var såpass ubehagelig så tidlig sist svangerskap :bored:

Jeg kjenner det. Oftest om kvelden og natten. Noen ganger om natten er det så vondt at jeg våkner av det, og får ikke sove igjen før det gir deg.
Noen ganger varer det lenge, mens andre ganger bare et øyeblikk.

Jeg var overrasket over at jeg skulle kjenne så mye, men det er vel fordi det er vokser raskt? Livmoren vokser og utvider seg?

Jeg hadde mye av det i forrige uke, da var det nesten slik at det eneste som hjalp var å ligge på sofaen. Denne uka er det litt mindre, men kan kjenne det innimellom.

Kanskje det blir bedre :happy: håper i hvert fall det ikke blir så mye verre!

Da jeg var yngre var jeg veldig plaget med "mensmurringer" og smerter. Nå mens vi har prøvd på nr. 2 har jeg ikke vært noe plaget. Men etter jeg ble gravid derimot har jeg gått å kjent på stadige "mensmurringer". I går var det ca. hele dagen. Ikke gjort noe spesielt og har en sittestillende jobb. Kjenner litt til det i dag og.

Da jeg var yngre var jeg veldig plaget med "mensmurringer" og smerter. Nå mens vi har prøvd på nr. 2 har jeg ikke vært noe plaget. Men etter jeg ble gravid derimot har jeg gått å kjent på stadige "mensmurringer". I går var det ca. hele dagen. Ikke gjort noe spesielt og har en sittestillende jobb. Kjenner litt til det i dag og.
Vi får ta det som et godt tegn :happy:

Ble jeg kontaktet jordmor angående dette nå nettopp. Da ubehaget økte ganske mye iste. Men hun så at det var helt normalt:) Godt å høre det og :)
Flott! :) Har lurt på å ringe selv, da det kan være over gjennomsnittlig ubehagelig i blant. Men det er nok normalt, som så mye annet!

Jeg har det sånn i dag, typ nensmurringer/kramper som kommer og går nederst i magen. Jeg er så redd for å begynne å blø :(

Jeg har det sånn i dag, typ nensmurringer/kramper som kommer og går nederst i magen. Jeg er så redd for å begynne å blø :(
Ser den :sorry: men jeg prøver å betrygge meg med at det meste er normalt når man er gravid :happy: det er mange som kjenner en del der nedi magen i starten!

Jeg får det etter jeg har vært på jobb og vært aktiv. Jobber i barnehage, så jeg er veldig aktiv. Må ta små pauser innimellom når jeg kjenner meg litt svimmel eller får sånne ligamentsmerter.

Jeg får det etter jeg har vært på jobb og vært aktiv. Jobber i barnehage, så jeg er veldig aktiv. Må ta små pauser innimellom når jeg kjenner meg litt svimmel eller får sånne ligamentsmerter.
Men er det sånn at det kan gjøre ganske vondt? Ikke bare litt ubehagelig?

Back
Topp