Smerter/ubehag i korsryggen

~ Cathrine ~

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
Har de siste dagene hatt vondt og ubehag i korsryggen...trodde det var fordi jeg hadde styrt mye på med minste tantegullet, men det blir bare verre.. og hjelper ikke med hvile :nailbiting: er som om jeg er støl, bare litt vondere :p flere som har lignende? Evnt råd?
Er dette graviditeten eller noe anna? Tenker slike smerter ikke kan komme så tidlig? Er ca 8+1.

Last edited:
Har akkurat det samme og kan virkelig ikke skjønne at man evt kan få bekkenløsning/låsning så tidlig? Sliter med å få på meg klær, reise meg etc.... Aldri vært plaget med korsryggen før så det er utrolig irriterende! Har du vært til lege med det? Jeg skal i morgen!

Har hatt det også, legen sa at for min del kommer det nok av bekkenet alle rede. Men jeg får tillegg stråling nærmest ned i beinet av og til ved smertene. Har du opplevd det? Kan være både det at det vokser eller bekkenplager. Blir du veldig nervøs så ta en telefon til legen din! [emoji173]️

Har akkurat det samme og kan virkelig ikke skjønne at man evt kan få bekkenløsning/låsning så tidlig? Sliter med å få på meg klær, reise meg etc.... Aldri vært plaget med korsryggen før så det er utrolig irriterende! Har du vært til lege med det? Jeg skal i morgen!
Ja jeg syntes også det virker tidlig.. nei jeg har ikke vært hos lege enda.. skal til gynekolog på tirsdag, så kan kanskje høre med han?

Har hatt det også, legen sa at for min del kommer det nok av bekkenet alle rede. Men jeg får tillegg stråling nærmest ned i beinet av og til ved smertene. Har du opplevd det? Kan være både det at det vokser eller bekkenplager. Blir du veldig nervøs så ta en telefon til legen din! [emoji173]️
Trodde ikke slike plager kunne komme så tidlig jeg? Førstegangs så det er en del som kommer overraskende på meg :knegg:
Nei jeg er ikke så nervøs.. men skal til TUL (nr 2) på tirsdag så kan høre med han..

Jeg fikk bekkenløsning i uke 7 sist gang, men ble ikke trudd av fastlegen før jeg kom på krykker i uke 22/23.. da jeg endelig kom til fysio sa hun bekkenløsning kom av hormoner og kunne oppstå tidlig.

• Liker
Reactions: TPL
Trodde ikke slike plager kunne komme så tidlig jeg? Førstegangs så det er en del som kommer overraskende på meg :knegg:
Nei jeg er ikke så nervøs.. men skal til TUL (nr 2) på tirsdag så kan høre med han..
Hadde bekkenløsning veldig tidlig sist også, men enda tidligere nå! Begynte å kjenne ordentlig tegn til det i uke 8 nå.

lykke til på ul da til uken [emoji173]️

Ja jeg syntes også det virker tidlig.. nei jeg har ikke vært hos lege enda.. skal til gynekolog på tirsdag, så kan kanskje høre med han?
Jeg skal til lege i morgen så får høre da hva han mener! Synes det er utrolig kjipt om det skal komme nå for jeg hadde håpet på gode treningsøkter og å være aktiv i sommer under 2.trimester! Håper det går seg til for oss❤️

Jeg fikk bekkenløsning i uke 7 sist gang, men ble ikke trudd av fastlegen før jeg kom på krykker i uke 22/23.. da jeg endelig kom til fysio sa hun bekkenløsning kom av hormoner og kunne oppstå tidlig.
Såpass!! Så vondt å ikke bli trodd! Har jo fått alt man kan få i dette svangerskapet så skulle vel bare mangle at dette kom også står heller fokusere på å finne gode treningsrutiner og øvelser og håpe at det går seg til på et vis!

Jeg hadde masse vondt i korsryggen første svangerskapet, men det var ikke bekkenløsning, viste seg å være muskelært etter time hos fysio.
Be om henvisning med en gang så slipper det å bli verre[emoji4]
Beste hjelpen i hverdagen var bbhugme puta mi [emoji7]

• Liker
Reactions: TPL
Jeg har fått vondt nå i dag 10+0 Hadde bekkenløsning sist. Får se om det blir bedre eller om jeg må få behandling

Såpass!! Så vondt å ikke bli trodd! Har jo fått alt man kan få i dette svangerskapet så skulle vel bare mangle at dette kom også står heller fokusere på å finne gode treningsrutiner og øvelser og håpe at det går seg til på et vis!

Ja, veldig vondt å måtte kjempe sånn! Men den fastlegen jeg hadde var ikke god i utgangspunktet [emoji15] jeg så selv på journalen at jeg oppfylte kravene for svangerskapsforgiftning - begynnende!! Men hun mente alt var i skjønneste orden. Ringte jordmor og sa resultatene. Fikk time dagen etter og beskjed om at den legen skulle jeg ikke gå til mer det svangerskapet!

Et tips er å ha noe mellom bena og du sover på siden - så hofter/bekken er rett. Stå med vekten på begge benene og ikke på ett, når du hviler/står rolig.

Jeg hadde masse vondt i korsryggen første svangerskapet, men det var ikke bekkenløsning, viste seg å være muskelært etter time hos fysio.
Ja den har jeg også og den er gull

Ja, veldig vondt å måtte kjempe sånn! Men den fastlegen jeg hadde var ikke god i utgangspunktet [emoji15] jeg så selv på journalen at jeg oppfylte kravene for svangerskapsforgiftning - begynnende!! Men hun mente alt var i skjønneste orden. Ringte jordmor og sa resultatene. Fikk time dagen etter og beskjed om at den legen skulle jeg ikke gå til mer det svangerskapet!

Et tips er å ha noe mellom bena og du sover på siden - så hofter/bekken er rett. Stå med vekten på begge benene og ikke på ett, når du hviler/står rolig.
Huff noen leger er rett og slett skumle! Hadde en sånn lege selv en gang! Aldri mer! Ja jeg har en bbhugme pute som jeg bruker om natten, så håper den og fysio hjelper

:mad: Nei fy søren.. Håper du skiftet lege?! Hjalp det med fysioterapi? Fikk du øvelser som du måtte gjøre på egenhånd?

Hadde bekkenløsning veldig tidlig sist også, men enda tidligere nå! Begynte å kjenne ordentlig tegn til det i uke 8 nå.

lykke til på ul da til uken [emoji173]️

Huff! Fikk du noe hjelp sist? :)

Takk! Jeg er sååå spent .. og bekymra... Legen satte meg en uke tilbake sist, noe som jeg mener ikke kan stemme.. så håper lille prikken har vokst masse siden sist.

Helt sjokket jeg.. at det går an? :mad: Godt du var oppdatert selv da!

Sliter til tider med vonde knær og hofter til vanlig så sover alltid med pute mellom beina :p Eller mannen min sin dyne da :singing: hehe

Jeg står og går mye på jobb, men sjefen har fikset høy stol til laben hvor jeg er mest :happy: Det merkes godt! Utrolig hvor mye det lan gjøre å sette seg ned i bare noen få minutter!

Ja den har jeg også og den er gull

Hjalp det med hjelp fra fysio?
Ja, mulig jeg må gjøre det ...

Har hørt mye bra om den puten! :) Lurer på om jeg ikke må investere i en sånn.. de er jo litt dyre :wtf: Er det den som er den lange pølsa?

Back
Topp