Smerter/stikkninger i magen høyre side

kiwegian

Blir kjent med forumet
Nå ikveld fikk jeg plutselig skikkelige smerter, stikkninger på høyre siden. Liksom rett over trusekanten, stråler igrunn litt oppover, nedover og bak i ryggen og rumpa. Kan minne litt om hold eller noe i den duren. Samme om jeg sitter, står eller går. Noen ganger står jeg som en krok før jeg klarer rette meg opp. Hadde ikke dette med førstemann. Kjenner jeg blir litt redd av smerter i magen. Heldigvis kjenner jeg baby røre på seg og sparke. Er forresten 22 uker. 
Noen som kjenner seg igjen i dette, eller har en idè om hva det kan være? 

Virker som det kan va bekkenløsning....men kan før lite før att uttala mig om det. Jeg er i uke 22 og har presis samme smerter som du siger. Blir nog lege om 1-2 uker om det fortsetter siden det kan bli veldig vondt har jeg hørt. Hadde heller ikke dette med førstemann men hu er 2 år nå så blir en del bæra og mer slit da før kroppen pluss arbeide. Nog lurt att sjekke om det fortsetter før det blir før ille.....trist att bli sengeliggandes sista 2-3 månadene og ikke kunne nyte graviditeten.

Ja..når jeg leser litt, kan det være både bekkenløsning, urinveisinfeksjon, strekking av ligamenter osv.. men noe av det fører med seg feber osv. så får vel bare ta tiden til hjelp og følge med?..  Blir det verre, kontakter jeg legen. Det har roet seg litt nå, lagt meg i sengen, men har liksom den hold smerten i siden ennå...

Hvor lenge vil du si dette varer hver gang? Er det "bare" i korte perioder når du reiser deg og lignende eller noe som varer over tid? Dersom det er noe du har over lengre perioder ville jeg spurt legen om det, har ikke hørt at bekkenløsning skal medføre stikkende smerter. Men jeg har hadde mye "strekk" smerter av ligamenter som du nevner i forrige svangerskap. Når jeg for eksempel reiste meg brått fra sofaen eller lignende så måtte jeg bare sette meg ned og vente til det gikk over, noe som skjedde i løpet av ett minutt eller så. Området du beskriver kan stemme bra med dette, men trodde som sagt ikke dette var noe en pleide kjenne på over lengre tid.

Dette er første gang jeg har opplevd. Det kom igår etter middagstider, har vart i hele natt og fortsatt på morgenen. Jeg ringte til sykehuset for å spørre, og jordmor snakket da med legen og jeg fikk beskjed om å komme inn for en sjekk siden jeg hadde konstante smerter som ennå ikke hadde gitt seg. Sånne strekksmerter og "vanlig hold" har jeg hatt, men de har gått over når jeg setter meg ned, roer ned. Men dette slipper altså ikke. Så skal straks dra til sykehuset for en sjekk nå. Håper det ikke er noe farlig... emoticon

Håpe alt e som det ska med deg!

Godt du får deg ein sjekk   og me vente i spenning på resultatet..

Da har jeg vært på sykehuset for kontroll idag, og alt var bra med meg og baby. Magesmertene kunne de ikke finne en årsak til..  Fikk beskjed om å ringe igjen hvis de ble verre og/eller feber o.l.   Så får håpe dette snart går over. De er heldigvis ikkefullt så intense nå, selv om de er der.. 

Men som en liten "bonus" oppi det hele, fikk jeg jo se lille på skjermen igjen da :) De tror det bor ei lita jente i magen min emoticon  

Så bra at alt står bra t!!
Og gratulera å masse me ei litå jenta og!!

Hei! Jeg er 21+4 i dag, og for ca. en uke siden begynte jeg å få slike smerter som du beskriver. Jeg går til fysio en gang i uken, og tok opp dette med han om onsdagen. Det var noe så enkelt som en betent muskel (lårstrekkeren?), og var totalt ufarlig - og visstnok veldig vanlig hos gravide. Det hade med den voksende magen å gjøre, og at bevegelsesmønsteret i gangen og alt blir endret, som igjen da gjør utslag i muskler :-)

Kanskje det er det samme du har? Det er jo ingen umulighet å ta turen til en fysioterapaut og få sjekket det, og eventuelt få noen øvelser å gjøre for å hjelpe? :-)

Tak for svar! Det kan hende det var det du beskriver. Har heldigvis ikke opplevd dette etter sist, merkelige greier, men er glad alt er bra! 

Back
Topp