Smerter rundt navlen

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Jeg har så syke smerter i navlen. Kjennes ut som noen drar den fra hverandre på hver side.
Skjedde ikke med første, men nå er jeg gravid med tvillinger og er litt over 23 uker på vei. Ser utnsom jeg gjorde da jeg var omtrent fullgått med første.
Smører 3-4 ganger for dagen med Bio-Oil, blander kremene Weleda Skin Food og Canoderm og Body Butter oliven.

Noen gode tips? Har time hos jm om halvannen uke, er litt lenge å vente føler jeg..

Kan det være brokk? I så fall, hvis brokk er vondt kan det være tarm i klem, og da sier jm at man må ta kontakt med sykehuset.

Kan det være brokk? I så fall, hvis brokk er vondt kan det være tarm i klem, og da sier jm at man må ta kontakt med sykehuset.
Jeg tror ikke det, for kjennes ut som i huden rundt navlen på en måte. Men skal aldri si aldri heller

Jeg tror ikke det, for kjennes ut som i huden rundt navlen på en måte. Men skal aldri si aldri heller
Jeg hadde nøyaktig det samme da jeg var gravid med nummer to. Sinnsykt vondt og ømt rundt navlen siste trimester. Jordmor mente at det var fordi babyen lå på en måte slik at foten presset ut akkurat der.

Jeg hadde nøyaktig det samme da jeg var gravid med nummer to. Sinnsykt vondt og ømt rundt navlen siste trimester. Jordmor mente at det var fordi babyen lå på en måte slik at foten presset ut akkurat der.
Ja for det kan plutselig bli intenst og så lette litt.

Ja for det kan plutselig bli intenst og så lette litt.
Helt mot slutten begynte jeg å kjenne det andre steder også. Og da føltes det virkelig som at babyen prøvde å komme seg ut gjennom mageskinnet og så kunne det plutselig forsvinne som dugg for solen dage etter :bag:

Vet ikke hvorfor det blei mere sånn med nummer to enn med første. Mulig morkaka tok litt mere av støyten på første. Hadde morkaka foran ved begge graviditeter, men den lå litt lenger opp foran på nummer to.

Jeg har så syke smerter i navlen. Kjennes ut som noen drar den fra hverandre på hver side.
Skjedde ikke med første, men nå er jeg gravid med tvillinger og er litt over 23 uker på vei. Ser utnsom jeg gjorde da jeg var omtrent fullgått med første.
Smører 3-4 ganger for dagen med Bio-Oil, blander kremene Weleda Skin Food og Canoderm og Body Butter oliven.

Noen gode tips? Har time hos jm om halvannen uke, er litt lenge å vente føler jeg..
Jeg kjøpte en super fet krem på apoteket og smørte med den. Måtte ha en som var veldig fet fordi huden bare slukte alt som hadde med fuktighet å gjøre. Lurt å drikke mye vann i tillegg.

Var også gravid med tvillinger, gled deg til de kommer ut. Er kjempe stas :happy:

Jeg kjøpte en super fet krem på apoteket og smørte med den. Måtte ha en som var veldig fet fordi huden bare slukte alt som hadde med fuktighet å gjøre. Lurt å drikke mye vann i tillegg.

Var også gravid med tvillinger, gled deg til de kommer ut. Er kjempe stas :happy:
Skal prøve den.
Ja dobbel glede og dobbelt med jobb :P

Jeg har også sår navle. Smører den med strekkmerkeoljen fra Weleda et par ganger daglig, men usikker på om det har så mye effekt. Ble sår når den begynte å poppe.....

Jeg har også sår navle. Smører den med strekkmerkeoljen fra Weleda et par ganger daglig, men usikker på om det har så mye effekt. Ble sår når den begynte å poppe.....
Ja jeg fikk anbefalt Bio Oil men tenkte å prøve fra Weleda også. Jeg smører med alt jeg kan!

Jeg var veldig plaget med det sammw og det visste seg etter fødsel at det var navlebrokk. :/ Håper det ikke er ditt tilfelle!!

Ett fullgått svangerskap bak meg. Hadde skikkelig vondt i navleområdet en periode, fra ca. uke 28 og noen uker etterpå... Da fikk jeg også en blåmerkeaktig flekk i underhuden på ca. 10 cm rundt navlen, som varte i et par måneder. Var på samme tid magemusklene mine begynte å dele seg, tror jeg... Tre måneder etter fødsel har jeg kun delte magemuskler rundt navlen. Men der er det veldig tydelig. Ser noen nevner brokk. Har selv lurt på om jeg kan ha det. Ikke blitt undersøkt.

Vil anbefale brokkbelte, det fordeler trykket litt synes jeg. Har forsåvidt brokk, det ble operert mår jeg var 15 uker, men er nå i uke 22 og sliter tidvis med veldig liknende smerter som du beskriver. Forresten er det veldig mikroskopisk sjanse for at tarm kommer i klem når livmor har kommet over navelen. Men blir smertene ekstreme, så må det selvfølgelig undersøkes av helsepersonell :) Nevner det kun slik at mange ikke blir veldig bekymret for akkurat dette.

Back
Topp