Nysgjerrige siljemor

Andre møte med forumet
Er det flere enn meg som får kramper/smerte rundt livmor lenge før mensen?

Jeg får smerter ofte en ukes tid før mensen, under mensen og noen dager etter mensen. Jeg kjenner tydelig til eggløsningssmerter også.

Føler jeg går halve syklusen med smerter i magen i form av mensensmerter eller el-smerter, flere som har opplevd det samme?

Er det bekymringsverdig?

(spør om erfaring, ikke kommentarer som snakk med legen osv.)

Er det flere enn meg som får kramper/smerte rundt livmor lenge før mensen?

Jeg får smerter ofte en ukes tid før mensen, under mensen og noen dager etter mensen. Jeg kjenner tydelig til eggløsningssmerter også.

Føler jeg går halve syklusen med smerter i magen i form av mensensmerter eller el-smerter, flere som har opplevd det samme?

Er det bekymringsverdig?

(spør om erfaring, ikke kommentarer som snakk med legen osv.)
har det jeg og, begynner å lure på om jeg har endometriose :/ flere i familien min har det

har det jeg og, begynner å lure på om jeg har endometriose :/ flere i familien min har det

Hmm, vet ikke om noen i min familie har det.. men håper ikke du har det :/

Jeg hadde mye smerter nedentil og gyn fant ikke noe. Hun sa det kunne være tarmen. Ble diagnostisert med tarmsykdom noen år etter. Men om det kun er fra el til mens du opplever det, og aldri mellom mens og el, er det sikkert noe annet. Ville bare nevne det.

Hei! Jeg kjenner veldig godt både mens- og eggløsningssmerter. Har ikke endometriose, men føler kroppen min bare er tydelig på en måte. Er aldri heller i tvil på hva de ulike smertene er. Det er helt normalt tror jeg! Så lenge det ikke går utover trivselen i hverdagen din, selvfølgelig :)

Jeg og kjenner godt hva som foregår i kroppen min. Har hatt flere teorier om hvorfor, men nyeste er at jeg bare er litt følsom i det området. Har feks kjent liv veldig tidlig som gravid også.

Jeg har det også akkurat sånn som du beskriver. Kjenner eggløsning godt, får ganske heftige «menssmerter» ca 5dpo som varer til noen dager før mens, for så å få nye vanlige menssmerter når mensen kommer. Så alt i alt går jeg med veldig mye vondt i mage og korsrygg. Men både GU eller blodprøver ser veldig bra ut hos meg, så tror nok bare kroppen er «tydelig» på endringene som skjer gjennom syklus ja. Husk at bekkenet vårt utvider og trekker seg sammen en gang i måneden i forbindelse med EL/mens... det er ikke så rart vi merker det:)

Jeg har det også sånn, jeg har vært hos gyn 7 ganger pga forskjellige ting og alt ser helt fint ut. Når vi prøver fokuserer vi jo ofte på å finne synptomer og er nok litt mer opptatt av livmorområdet og kanskje derfor merker mer smerter enn det egentlig er?:)

Jeg også har tydelige el smerter! Og også fra ca 5 6 dpo så har jeg smerter i livmor området:banghead: tror at jeg er gravid hver jævla måned:hilarious: men nå skjønner jeg at det er bare sånn det er. Selvom den samme magevondt er helt lik som når jeg ergravid:facepalm: jeje! Så sånn går det hver eneste måned :wtf:

Back
Topp