Smerter og sliten

Lizzy78

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
«Normalt» er jeg aktiv og liker å organisere, kan fikse på 1-2-3 men bare ikke nå.. alt må planlegges etter formen.. virvellvinden har mistet oppdriften... bare hodet som glemmer det inni mellom.
De siste dagene/ nettene har jeg slitt med smerter og sovet dårlig. Kynnere og bekkenprob.
Er ikke bekymret eller redd.. dette er velkjent.. bare «litt» sliten.
Smertene er bekkenrelaterte og bortsett fra øvelsene jeg allerede gjør er det ikke så mye annet som fungerer.
Plutselig stopper alt bare opp og det blir smertefullt å gå.. i enkelte situasjoner oppleves dette som flaut.. gå ut av en butikk og det stikker i underliv, du vet ikke helt hvordan du skal plassere bena for å komme deg videre:wtf: kjennes ut som ti kniver i.... ja tenker ikke i hjertet :oops:og merker at alles oppmerksomhet er rettet mot deg.. mest lyst til å gråte eller enda bedre.. kjefte og banne høylytt :angelic: bare uker igjen.. bare uker igjen.. det går bra. Nærmer oss termin med stormskritt redd for å sitte igjen med «var det over allerede» følelse.. motstridende ettersom mann samtidig lengter etter at baby skal være ferdig slik at vi får møtes og bli kjent:love7
8 uker til termin.. uendelig lenge, men samtidig så nært.. dagene bare flyr, gleder meg..
flere som har disse virrvar tankene?
Noen som kjenner seg igjen i smertene?
 
Jeg kjenner meg igjen i tankene og smertene.
Sover dårlig om natta, må tisse mange ganger og når jeg krøker meg opp verker hele kroppen. Bekkene er ille, kjennes stivt og sårt. Ligger på siden på natta fordi det er anbefalt, men bekkene verker av det, og det kjennes ikke ut som bekkene får ordentlig hvile. Samboeren sover og jeg vrir meg rundt i senga. Han er uthvilt når lille kommer, jeg har levd med lite søvn i evigheter.
Det er under fire uker til termin, det er uvirkelig, selv om jeg regner med å gå over. Snart har jeg en baby og jeg har vært igjennom en graviditet. Det er et enorm ansvar å få en barn inn i denne usikre verden der Jorda bare blir varmere og varmere, og vi mennesker forbruker mer.
 
Huff. Ville bare ønske dere god bedring. Håper ukene fremover blir litt bedre og at tiden går fort.
 
Huff. Ville bare ønske dere god bedring. Håper ukene fremover blir litt bedre og at tiden går fort.
Takk <3 jeg viste hva jeg gikk til og dette svangerskapet har vært mye enklere en forrige...burde ikke klage men det er nok den biten med lite søvn som spiller inn. Er jo kos med alt som foregår i magen selv om jeg sliter med at kroppen ikke vil samarbeide, den er ikke like ille hele tiden, kommer plutselig.. å det er helt sikkert noen bevegelser jeg gjør som trigger.. vet bare ikke hva. Bra blir jeg nok ikke før etter fødsel..men håper at det ikke blir verre. det går bra.. godt å lufte ut litt frustrasjon innimellom. ;)
 
Takk <3 jeg viste hva jeg gikk til og dette svangerskapet har vært mye enklere en forrige...
Såpass. Høres ikke enkelt ut. Å med hormoner, lite søvn og alt annet som kommer med så sjønner jeg godt at det hjelper å lufte tankene litt. Får trøste deg med at det nærmer seg med stormskritt. :D
 
Litt trøtt i dag, men formen er faktisk ganske god :)
Våknet i natt med halsbrann, kom på at jeg hadde glemt pillen, tar en stund å slukke brannen når den har fått tak.. men ett par turer på do, litt vann, noen runder rundt og ammeputa opp i senga.. så sovna jeg igjen og sov resten av natta:)
 
Back
Topp