Smerter nedre Høyre side av mage.

Nøve25

Blir kjent med forumet
Er så trøtt og sliten og har behov for å blåse litt ut og samtidig høre om dere har vært borti noe lignende.

Greia er at jeg har i 1-2 mnd hatt stikkende smerter nede til Høyre i magen. De kommer kun når jeg går og ikke alltid, virker veldig tilfeldig når de kommer. bekymret meg ikke noe i starten da jeg tenkte det kunne være ligamentsmerter.
En dag ble jeg uvell samtidig som jeg hadde en del smerter. Ble lagt inn på sykehus med mistanke om blindtarmbetennelse. Etter 3 dager med faste og diverse undersøkelser så finner de ikke blindtarmen og jeg blir sent hjem.
Følte meg trygg på at alt sto bra til meg meg og lille bolla.
På de neste to kontrollene hos fastlegen ser alt greit ut, men litt forhøyet crp og fortsatt smerter når jeg går. Hun velger å sende meg tilbake og de leter etter blindtarmen igjen men finner den ikke.
vi finner ut til at det kan være forstoppelse som gjør at jeg har vondt, så får fibertilskudd og håper at det hjelper. Har nå gått ca 2 uker siden sist sykehusbesøk har fortsatt litt høy crp og i dag var smertene så vonde at den korte turen jeg var på tok dobbelt så lang tid som den pleier. Jeg er mildt sakt drittlei av en kropp som ikke gir mening og ikke fungerer. Det gjør vondt og sliter meg helt ut.
har noen her opplevd lignende?
Er mitt første svangerskap men er ganske sikker på at dette ikke er ligamentsmerter eller kynnere.
(Er 24+5 og ingenting tyder på det er noe i veien med bolla)
 
Jeg har kun erfaring med fjerning av blindtarm, men dette var før mitt første svangerskap, da. Jeg hadde også smerter på høyre side som var en del verre når jeg gikk, og nesten ikke kunne kjennes når jeg var helt rolig. De kunne heller ikke finne blindtarmen på ultralyd (to ganger i livet mitt mistenkte de blindtarmbetennelse, men de fant den aldri på UL.) Det kirurgen da gjorde, var å si at den eneste sikre måten å vite om jeg hadde blindtarmbetennelse på, var å se med kikkehullsopperasjon. Jeg sa ok til det, og skrev under på papir om at han skulle fjerne blindtarmen uansett når han først var inni der. Etter operasjonen sa han at blindtarmen hadde vært betent, og at han også kunne se at den hadde vært betent flere ganger.

I forhold til å ha sånne smerter pga svangerskapet har jeg dessverre ingen erfaring, men synes ikke det høres helt bra ut med forhøyet crp da. Kan crp bli forhøyet av forstoppelse? Forstoppelse i seg selv er jo til tider veldig smertefullt.

Håper du får noen svar snart, er ikke godt å gå sånn i usikkerhet og med smerter ❤️
 
Er så trøtt og sliten og har behov for å blåse litt ut og samtidig høre om dere har vært borti noe lignende.

Greia er at jeg har i 1-2 mnd hatt stikkende smerter nede til Høyre i magen. De kommer kun når jeg går og ikke alltid, virker veldig tilfeldig når de kommer. bekymret meg ikke noe i starten da jeg tenkte det kunne være ligamentsmerter.
En dag ble jeg uvell samtidig som jeg hadde en del smerter. Ble lagt inn på sykehus med mistanke om blindtarmbetennelse. Etter 3 dager med faste og diverse undersøkelser så finner de ikke blindtarmen og jeg blir sent hjem.
Følte meg trygg på at alt sto bra til meg meg og lille bolla.
På de neste to kontrollene hos fastlegen ser alt greit ut, men litt forhøyet crp og fortsatt smerter når jeg går. Hun velger å sende meg tilbake og de leter etter blindtarmen igjen men finner den ikke.
vi finner ut til at det kan være forstoppelse som gjør at jeg har vondt, så får fibertilskudd og håper at det hjelper. Har nå gått ca 2 uker siden sist sykehusbesøk har fortsatt litt høy crp og i dag var smertene så vonde at den korte turen jeg var på tok dobbelt så lang tid som den pleier. Jeg er mildt sakt drittlei av en kropp som ikke gir mening og ikke fungerer. Det gjør vondt og sliter meg helt ut.
har noen her opplevd lignende?
Er mitt første svangerskap men er ganske sikker på at dette ikke er ligamentsmerter eller kynnere.
(Er 24+5 og ingenting tyder på det er noe i veien med bolla)
Hvordan går det med deg? :)
 
Svinger enda veldig. Noen dager kjenner jeg ikke noe, andre dager veksler det mellom ubehag og smerter.
Jeg prøver bare å fylle dagene med ting som gir glede og energi, så får jeg kontakte legen igjen om en ukes tid.

crpen lå på 13 sist og har vert der i noen uker.
Kirurgen mente det kom av graviditeten..
Han vurderte også og gå inn og kikke men ville ikke da jeg var gravid.

er egentlig drittlei og sliter med å holde humøret oppe. men mannen har fått ferie og er hjemme fra reisejobb, hjelper veldig og ikke være alene :Heartred
 
Back
Topp