Smerter nederst til venstre i magen

Svartsol

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Februarhjertene 2025
Jeg er 18 uker på vei. For noen timer siden fikk jeg smerter nede til venstre der eggstokken pleier å være. Det kjennes ikke helt som ligamentsmerter, for det går ikke over. Kjennes nesten muskulært som om noen haler og drar i noe. Det stråler litt med i foten. Jeg blir kjemperedd og lurer på om jeg gjennomgår årets andre senabort. Kan ikke huske å ha hatt dette i tidligere svangerskap. Noen som har vært borti noe lignende?

Kan oppdatere med at jeg fikk dette etter en dag med ligging på sofaen (forkjølelse). Måtte ta en paracet for å få sove. Da jeg våknet i dag, vardet bedre. Kan dette være bekkensmerter?

Kan oppdatere med at jeg fikk dette etter en dag med ligging på sofaen (forkjølelse). Måtte ta en paracet for å få sove. Da jeg våknet i dag, vardet bedre. Kan dette være bekkensmerter?

Jeg syns det høres sånn ut :)
Men ring til kommunejordmor/føden hvis du er usikker og utrygg :Heartbigred

Jeg har hatt vondt i et område langt nede til venstre, men da mer som om noen trykker/presser på et indre blåmerke (men også litt tilsvarende "som om noen haler og drar i noe"). Det kom og gikk i varierende grad, noen ganger i 3-4 dager og så merket jeg ikke så mye til det og så tilbake igjen. Var vanskelig å si spesifikt hvor smerten kom fra: noen ganger satt det litt høyere opp på siden av magen, andre ganger mer nærme lysken og på innsiden der benet mitt starter. Både Jordmor og fastlege mente det kunne være en muskelknute i mitt tilfelle.

Jeg har hatt vondt i et område langt nede til venstre, men da mer som om noen trykker/presser på et indre blåmerke (men også litt tilsvarende "som om noen haler og drar i noe"). Det kom og gikk i varierende grad, noen ganger i 3-4 dager og så merket jeg ikke så mye til det og så tilbake igjen. Var vanskelig å si spesifikt hvor smerten kom fra: noen ganger satt det litt høyere opp på siden av magen, andre ganger mer nærme lysken og på innsiden der benet mitt starter. Både Jordmor og fastlege mente det kunne være en muskelknute i mitt tilfelle.
Siden det bare skjedde en gang med meg, vil jeg tror jeg hadde en heftig runde med ligamentsmerter. Er en del redd i dette svangerskapet, og det forverrer sikkert opplevelsen av smerte noe.

Jeg har også hatt plutselige "anfall" av lignende smerter, forstår at siden du har gjennomgått SA tidligere så er det forståelig at du er bekymret <3 Med meg går desse anfallene over, og jeg blir litt nervøs helt til jeg kjenner spark av babyen og da roer jeg meg. Er nok mye som skjer med kroppen med oss nå. Kroppen strekkes og tøyes, prøver å fokusere på det og at om det skal vedvare så tar ejg kontakt med føden eller jordmor for en sjekk <3

Siden det bare skjedde en gang med meg, vil jeg tror jeg hadde en heftig runde med ligamentsmerter. Er en del redd i dette svangerskapet, og det forverrer sikkert opplevelsen av smerte noe.
Kjenner igjen at det er vanskelig å bedømme hva som er normalt ubehag og ikke. Godt det gikk over :hug003

Back
Topp