Smerter nederst i magen

Cillia

Elsker forumet
Hei.
Vi var i bryllup i går og da fikk jeg så enormt vondt i magen. Har hosta veldig i 10 dager, så er sliten i magen pga det, åsså drakk jeg brus (noe jeg ikke gjør til vanlig) og fikk dermed luft i magen. Ble så dårlig at jeg måtte gå å legge meg i bilen. Det skal sies at det kom ut en del luft den kvelden, så det kan ha vært luftsmerter.

MEN i dag, har jeg fortsatt vondt. Er skikkelig øm så det gjør vondt nederst i magen, og nå har jeg ikke luft. Er det noen som har opplevd det samme? Burde jeg ringe legen i morgen?[8|]

Ville kontaktet legen bare for å få det ut av verden. Ikke greit å gå å lure. Alt er nok i orden, det er jo ikke uvanlig at man kan ha litt ubehag i magen når livmor vokser og utvider seg. De tar deg kanskje inn til en rask sjekk i morgen. De fleste legesenter pleier å ta seg tid til gravide.

Det kan være bekkenet ditt. Jeg også sliter med smerter nederst i magen. Gjorde det fra ca uke 12 sist også og da sa legen at det var bekkenløsning. Blir værre om jeg gjør litt mye!

Jeg har opplevd det jeg har gitt navnet partymage flere ganger; enorme smerter i magen, og magen blir hard som stein. Ender med at jeg må finne meg et sted å ligge nedpå (hendte sist i 50-årsdagen til tanta mi). Dette sammenhenger med mye sukker og mat på en gang, og har funnet ut at jeg ikke tåler fruktose etter legeundersøkelser. Og ja, jeg tror det kan kjennes i flere dager uten at man skal bli bekymret. Luft kan ofte også sette seg fast.. I tillegg tror jeg nerver spiller magene våre et puss til tider, så på bryllup og slike ekstra anledninger kan det nok fort bli litt mer stressende enn til daglig, som igjen kan føre til knip...

Det er godt å høre at flere har vært borti det samme. Satser på at det ikke er noe galt[8D]

Back
Topp