Smerter nederst i magen

BlåIngefær

Blir kjent med forumet
Hei dere,

De to siste dagene har jeg hatt så mye smerter nederst i magen. Det er som om jeg får små støt og klip/stikk helt nederst i magen. Det gjør så vondt at jeg tidvis vrir meg i smerte. Det er værst på kveldstid.

Jeg er i dag 34+5 og smerter i magen er sikkert normalt på dette tidspunktet. Jeg ønsker likevel å høre om der er noen av dere andre som har opplevd/opplever det samme, og om dere vet hva smertene kan skyldes? Det er når babyen beveger på seg, kan det være hodet til babyen som kjennes nede i bekkenet?

Jeg lurer også på om det kan være en urinveisinfeksjon, men syns da det er rart at smertene stort sett kun kommer på kvelden. Jeg skal til kontroll til jordmor på fredag, men lurer på om jeg skal levere en urinprøve før dette.

Helt normalt, har det selv og forrige graviditet trodde jeg det var uvi selv.. dro på legevakta og tok prøver, men var ikke det. Er nok babyen som treffer noen nerver, eventuelt modning. Babyen min ligger langt nedi bekkenet og har festa seg.
Men er du usikker skal du selvsagt ta prøve for uvi altså. Men høres ut som det samme jeg har. Stikninger og smerter som gjør at jeg må stoppe opp til det går over. Er 35+6 og har hatt det noen uker.

Bra at du spurte om dette, har stusset veldig over det samme selv de siste par ukene. Tidvis utrolig smertefullt! Jordmor fortalte meg i går at hodet er festet, så da er det vel en sammenheng der kanskje ja... Er forresten 34+2.

Takk for svar. Da høres det helt normalt ut og ikke noe jeg trenger å bekymre med for. Satser på at det har sammenheng med at hodet fester seg:)

Har også tidvis sånne smerter. Kjennes ut som noen stikker en nål i hufsa.....modning. eller rett og slett en liten en som stanger eller er borti noen nerver med hendene. :) kan være drittvondt!

Har også tidvis sånne smerter. Kjennes ut som noen stikker en nål i hufsa.....modning. eller rett og slett en liten en som stanger eller er borti noen nerver med hendene. :) kan være drittvondt!

Har det hver eneste kveld og det er forferdelig vondt.. da spør man seg selv hvordan man skal tåle en fødsel...:p

Satt på do istad og plutselig fikk jeg en skarp smerte helt nederst i magen, fy søren så vondt det var:eek:

Off, det hørtes ikke godt ut! Jg har hatt noen smerter rundt lysken, fikk beskjed av jordmor at det var fordi de båndene som holdt babyen oppe og på plass reagerte når det begynte å bli tungt- altså at det var helt normalt. Og at de båndene ofte var enda svakere ved 2 tette svangerskap.

Back
Topp