Smerter nederst i magen..!

Linenni

Flørter med forumet
De siste dagene har jeg følt en sånn slags skyvesmerte (?) nederst i magen når jeg er på do og tisser.. Kan kjenne det av og til når jeg begynner å bli tissetrengt, men så når jeg begynner å tisse så blir det nesten litt sånn intenst vondt, får lyst til å stoppe å tisse, men det hjelper ikke, for det er liksom ikke DER det er vondt..:p Utrolig vanskelig å forklare, kjennes ut som noe rundt/i/under livmora blir dratt/skjøvet nedover i det jeg tisser.. Det varer en stund etter toalettbesøk, føler jeg vil gå litt krumbøyd, sette meg ned fortest mulig, for det gjør vondt å strekke ut magen.. Noen som skjønner hva jeg snakker om?:p Og noen som vet om dette er helt vanlig?:p

Vet jeg hadde en periode hvor det var vondt å tisse, føltes på en måte som en hinne eller noe som holder babyen og alt oppe fra å falle holdt på å løsne...vanskelig å forklare, men det var vondt og varte i noen uker. Men nå er det heldigvis borte :)

Det hørtes kjent ut ja, godt forklart!;)
Greit å vite at jeg ikke er alene, og at det ikke er noe farlig som skjer..!:)

Jeg spurte aldri noen på legekontoret om akkurat denne smerten, men de sa at det var vanlig å ha det litt vondt, det er så mye som skal strekkes og vokse med babyen. Men leste også en plass at en skulle kanskje holde litt øye hvis det var smerter forbundet med urinering, men jeg var på bedringens vei da jeg leste det, så såg ingen vits i å sjekke det opp da. Men det er jo bra at vi ikke er alene om dette da ;)

Har helt identiske smerter som du forklarer. Spurte spesialisten eg går til og han fortalte at det er livmoren som strekker på seg. Var kjempe skummelt å kjenne på det, og kvidde meg for å gå på do, hoste o.l for det var då det var verst. Men etter at eg fikk vite ka det var som gjorde det og at det var helt normalt går det mye bedre. ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har helt identiske smerter som du forklarer. Spurte spesialisten eg går til og han fortalte at det er livmoren som strekker på seg. Var kjempe skummelt å kjenne på det, og kvidde meg for å gå på do, hoste o.l for det var då det var verst. Men etter at eg fikk vite ka det var som gjorde det og at det var helt normalt går det mye bedre. ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Så bra da :) antok at det ikke var farlig med tanke på hvor store endringer det er for kroppen å være gravid, men godt å vite det sikkert ;)

Er ikke urinveisinfeksjon da??
Har hatt mye uvi, så kjenner godt igjen de bivirkningene:) Men dette var helt annerledes.. Men føler meg litt tryggere nå!:) Kjenner heller ikke like mye "trykk" i dag:D

Snakka med ei venninne som akkurat har født, og hun sa at hu var, og er fortsatt veldig plaga med dette enda, selv om den lille er kommet ut.. Legen sa at det va helt normalt, dette kunne pågå helt til kroppen går tilbake til det normale igjen:)

Er det ikke det som kalles ligasmerter? Har hatt mye av det selv.
Kanskje ligamentsmerter du mener?:) Leste litt om det nå, å det kan kanskje minne litt om det, smertene sitter iallefall på samme plass:) Men mange beskriver det som stikking/sting nederst i magen/lysken, vil ikke påstå at det var stikking, mer som innvendig flytting av store ting!:p Haha:p Men det står også at ligamentsmerter oppleves forskjellig, så kan godt hende at det er det jeg har!:)

Har hatt mye uvi, så kjenner godt igjen de bivirkningene:) Men dette var helt annerledes.. Men føler meg litt tryggere nå!:) Kjenner heller ikke like mye "trykk" i dag:D

Snakka med ei venninne som akkurat har født, og hun sa at hu var, og er fortsatt veldig plaga med dette enda, selv om den lille er kommet ut.. Legen sa at det va helt normalt, dette kunne pågå helt til kroppen går tilbake til det normale igjen:)
Godt du fant ut hva det var! Jeg også har hvert veldig plaget med urinveisinfeksjon før graviditeten! Og jeg fikk vite nå hos jordmor at jeg hadde fått urinveisinfeksjon , og nå merker jeg ikke at jeg har det en gang :/ rart !

Godt du fant ut hva det var! Jeg også har hvert veldig plaget med urinveisinfeksjon før graviditeten! Og jeg fikk vite nå hos jordmor at jeg hadde fått urinveisinfeksjon , og nå merker jeg ikke at jeg har det en gang :/ rart !
Oisann:O Ja, det er så rart med det, alt som dukker opp under svangerskapet, syns det er noe nytt hele tida:p Men veldig greit å ha dere å prate med, som er på ca samme stadie som meg selv!:) Betryggende:)

Back
Topp