Smerter nederst i magen når jeg tisser

Renge

Glad i forumet
Utmarsj 2024
Hei! Jeg har fått veldig vondt nederst i magen de to siste gangene jeg har vært på do. Det kommer ikke med en gang, men etter jeg har tisset litt og det er litt igjen, hvis dere skjønner? Det varer kanskje 1-3 minutter etter dobesøket også.

Jeg blør ikke, og smertene er ikke like som da jeg hadde sa. Det svir heller ikke, gjør bare vondt. Vet noen hva det kan være? Og er det noe jeg skal kontakte legen om? Har lest litt i forhold til urinveisinfeksjon, men det svir som sagt ikke.

Hilsen en som ikke er helt inni det å være gravid enda. Og som har spørsmål om alt, hehe.

Hei! Jeg har fått veldig vondt nederst i magen de to siste gangene jeg har vært på do. Det kommer ikke med en gang, men etter jeg har tisset litt og det er litt igjen, hvis dere skjønner? Det varer kanskje 1-3 minutter etter dobesøket også.

Jeg blør ikke, og smertene er ikke like som da jeg hadde sa. Det svir heller ikke, gjør bare vondt. Vet noen hva det kan være? Og er det noe jeg skal kontakte legen om? Har lest litt i forhold til urinveisinfeksjon, men det svir som sagt ikke.

Hilsen en som ikke er helt inni det å være gravid enda. Og som har spørsmål om alt, hehe.
Det skader ikke å ringe legevakta med det spørsmålet tenker jeg :)

Syns å huske jeg har hatt litt lignende før i de andre graviditetene. Mye som strekker og presser på i perioder. Men det var ikke veldig vondt, bare ubehagelig. Ring om du er bekymret :)

Ville ringt legevakt ja, Urinveisinfeksjon kan være anderledes når en er gravid, noen har tom helt symptomfri uvi i svangerskapet. UVI skal også alltid behabdles i graviditet. Om det viser seg å være UVI ville jeg ha bedt dem sende den til dyrknkng :)

Jeg har det litt som deg. Ikke VELDIG vondt, men sånn ganske, kanskje et halvt minutt eller noe. Spesielt hvis blæren er veldig full eller jeg har ventet litt lenge med å gå på do. Går fort over, og jeg tenker det er litt livmor-strekk el.l. Jeg er avslappet på det i alle fall!

Jeg hadde noe liknende helt i starten. Rundt uke 4-5. Var redd for UVI, men tok urinprøve som var negativ. Tror bare det var livmoren som var litt sensitiv eller noe. Det ga seg i alle fall etter 5+ noe :)

Jeg var plaget med uvi forrige svangerskap. Da kjentes det ganske annerledes ut enn tidligere. Jeg slet også med at jeg ikke fikk symptomer på det, men kjente noen ganger som du beskriver.

Er ikke sikkert det er noe mer enn livmor som strekker seg som andre nevner. Men er også enig med de som skriver det ikke skader å ringe (og lurt å sende prøven til dyrkning)

Last edited:
Jeg ser det litt an i natt og imorgen tidlig. Hvis det fortsetter da så ringer jeg og hører. Nå er det litt vondt hele tiden, mest når jeg strekker meg ut eller går på do.

Jeg ser det litt an i natt og imorgen tidlig. Hvis det fortsetter da så ringer jeg og hører. Nå er det litt vondt hele tiden, mest når jeg strekker meg ut eller går på do.
Likt hos meg hvis jeg har «presset» på do, da stikker det en stund etterpå! Er nok bare livmoren

Da har jeg blitt litt mer rolig, har ikke vondt i dag. Takk for svar! Sikkert bare jeg som uroer meg for alt. Hvis blir ille igjen så ringer jeg nok inne før å høre for sikkerhetsskyld.

Back
Topp