Smerter nede høyre side mage

Ch8

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Hei! Har så smått hatt litt ømhet på høyre side av mage der livmoren ligger. Fikk hold med en gang jeg gikk tur med bikkja forrige uke. Har hatt ømhet/mensenslignende smerter ved livmor i hele dag. Kjenner det med en gang jeg gjør den minste bevegelse. Når jeg ligger i ro føler jeg det bare som en dump følelse. Kjennes også ut som at jeg bare blir mer og mer oppblåst i dag og at magen skal sprekke. Er dette ligament smerter eller hva kan det være? Må jeg evt ringe noen, hvem?
 
Jeg er for øvrig 10+5 i dag. Var på ultralyd i uke 8, og da var alt perfekt.
 
Hei! Har så smått hatt litt ømhet på høyre side av mage der livmoren ligger. Fikk hold med en gang jeg gikk tur med bikkja forrige uke. Har hatt ømhet/mensenslignende smerter ved livmor i hele dag. Kjenner det med en gang jeg gjør den minste bevegelse. Når jeg ligger i ro føler jeg det bare som en dump følelse. Kjennes også ut som at jeg bare blir mer og mer oppblåst i dag og at magen skal sprekke. Er dette ligament smerter eller hva kan det være? Må jeg evt ringe noen, hvem?
Har du treg/hard mage? Det kan gjøre at man får smerter og føler seg mer oppblåst. Jeg får ømhet/vondt i magen hvis jeg ikke får tømt meg, og kan også få luftsmerter. Jordmor nevnte det også til meg i dag når jeg var på time.
 
Det kan være noe så uskyldig som luftsmerter fra tarmsystemet? Det er lett å bli litt forstoppet eller få mye luft i svangerskapet.
 
Har du vært på ultralyd slik at du er helt sikker på at det ikke er graviditet utenfor livmor? Mener på ingen måte p skremme deg,men hvis du ikke har det ville jeg sjekket i morgen for sikkerhetsskyld. Hvis det kan utelukkes vil det være naturlig å tenke ligamentsmerter eller luftsmerter
 
Takk for svar, alle! Jeg satser på at det er ligamentsmerter. Var på tul i uke 8, da var alt fint. Har heller ikke blødd en dråpe blod hittil. I dag er det mye bedre. Ikke øm som i går, og kjenner at livmoren strekker seg når jeg strekker meg. Det går nok bra :happy:
 
Back
Topp