Smerter når jeg nyser

Camia

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Noen andre som opplever dette? Når jeg nyser er det skikkelige smerteilinger på begge sider, litt ovenfor hoftebein. Det er sånn at jeg slakker skikkelig på gassen dersom jeg er i bilen når jeg kjenner et nys er på vei... Kanskje noe med livmor, vekst av den, eller et eller annet...?

Jeg har det likedan, er helt grusomt!! Så nyser jeg jo mye også da...
Huff, stakkars deg :( Er heldigvis ikke superplaga, men det er skikkelig grusomt når jeg nyser ja! "Godt"å høre at det ikke er helt ukjent :)

Båndene som holder livmoren oppe strekker seg, og dette kan gi ubehag når du nyser, hoster osv. fikk jeg til svar av legen. Jeg får smerter på samme sted hvis jeg strekker meg eller snur meg brått i f.eks. senga.

Jeg har også dette. Helt normalt, kommer som nevnt overav ligamentene (båndene) som holder livmoren oppe inne i magen. Disse skal strekkes ganske kraftig nå når magen vår vokser!

Håper nysingen din bedrer seg :)

Samme her, får også vondt ved arret hvor jeg har fjernet blindtarmen for noen år siden :s Fikk høre av legen at jeg trolig hadde en del arrvev etter operasjonen, så spent på hvordan dette utvikler seg ift graviditeten :O

Back
Topp