Smerter mellan skulderblad.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Å fy Igår kænde eg litt smerter mellan skulder bladen. Idag e det enda Værre. Smerter er starka.
Andra som har upplevd detta i svangerskap ??
Bør eg få meg en henvisning till kiropraktor ?? Evt annat??

Jeg har mye smerter i skuldrene og midt i ryggen.. Fysioterapeuten sier det er vanlig og kommer ofte av at vi får en annen holdning når vi er gravid på slutten.. Vet ikke hva som hjelper for det, jeg klarer nesten ikke sitte normalt pga det men går heldigvis bedre å ligge :-)

Jeg har hatt smerter litt lengre nede i ryggen, under høyre skulderblad... Har vært hos kiropraktor, men det har ikke hjulpet noe særlig.. Mener å ha fått der firdi musklene i ryggen kompenserer for et vondt bekken...

Jeg syns det hjelper å presse skuldrene bakover og samtidig trekke haka inn så jeg får dobbelthake. Lærte av fysioterapeut tidligere engang. Men sikkert lurt å høre med egen fysio :-)

Jeg fikk kink/låsning i rygg/nakke for ca 2 uker siden. Fikk smertestillende på legevakten. Jeg slappe av i noen dager i sengen, så gikk det over.

Litt typsike smerter en får ved uvant muskelspenning. Jeg har veldig mye vondt både mellom skuderbladene og i korsryggen pga uvant gange nå. Viktig å slappe av i en stilling som er behagelig og senke skuldrene, så er det jo også en ypperlig unskyldning for å be om litt massasje ;)

Har hatt smerter på høyre side, ca midt på kanskje siden juletider. Jeg antar det er ryggen som overkompenserer pga bekkenet og det faktum at jeg tilbringer 90% av tiden i senga på venstre side. Merker at hvis jeg ikke slapper av når det ubehaget kommer så går det nedover til bekkenet og slår meg virkelig ut.

Hvis jeg får smerter i mellom skulderbladene da bruker jeg tennisball og legger i mellom skulderbladene og presser ballen inn til veggen. Vanligvis finner jeg noen muskelknuter og da bruker jeg ballen til å presse på de. Funkerer veldig greit på meg fordi det losner opp spenningen (litt sånn hjemmemassasje fordi man rekker ikke å presse på disse plassene selv).

Back
Topp