smerter/ kynnere når jeg reiser meg..

En baby til :)

Glad i forumet
Er det flere her som får sterke/ sterkere smerter når dere reiser dere opp og går? Det kjennes ut som rier, men det er ikke det da det har gjentatt seg flere ganger siste dager å det ikke er noen fødsel på gang :P Så sikkert noe modningsgreier/ kynnere. Men hadde vært interessant om andre har hatt det samme, og om dere har hatt det lenge før fødsel? :P

Hvor får du vondt?

Jeg kan få noen stikkninger i magen/underlivet hvis jeg flytter meg raskt.
Trir dette kun er babyen som trykker på nerver.

Jeg får vondt i lysken (rett ved tissen) når jeg beveger meg/ snur meg fort.
Typ sånn ligamentsmerter x1000!! :P
Men hva det er aner jeg ikke :P

Ikke direkte smerter alltid, men likevel litt mer enn at jeg vil kalle det ubehagelig.. Keg har vel aldri før hatt så stram mage, haha ;) plutselig stikker det skikkelig i dåsa.. I stad føltes det nesten som et dunk, jeg krølley meg skikkelig sammen helt automatisk :p håper virkelig det er modning på gang, og snart fødsel :)

Merker det veldig godt når ho bokser meg i blæra, eller mot bekkenbunnen. Kjenner eit skikkelig dunk, etterfulgt av stikkninger :) Kvepper skikkelig til kvar gong! Håper det hjelper på modningen :) Men kjenner ikkje noko spesielt når eg reiser meg og går, kun dei vanlege ryggsmertene som kjem av bekkenlåsninga :)

Jag är bara 6 mån på väg men kynnere har jag haft länge nu. Gör inte så ont alla gånger men väldigt obehagligt när magen drar ihop sig o blir så hård . Tror jag haft kynnere redan från vecka 15 men de blir kraftigare och varar längre varteftersom veckorna går. Både jordmor och lege menar det är ofarligt även om de kommer så ofta.
Syns det är plagsomt och oroväckande men allt såg fint ut på ktr igår.
Jordmor sa att kynnere är bra så länge det inte smärtar eller eskalerar. Livmodern tränar sig och det kan sedan hjälpa vid födseln, att födseln går raskare. Håller tummarna för det.

Dette kjennes ikke ut som spark mot blæra eller som ligamentbånd som strekkser seg eller noe sånt.. kjennes ut rier når det kommer.. samme type rier som jeg hadde i lårene forrige fødsel. Men jeg har aldri tidligere kjent noe til dette utenom når det har vært fødsel.. Så derfor blir jeg så usikker på om andre har sånne sterke murringer/ smerter før fødsel startet, og eventuelt hvor lenge man kan gå slik.. har jo enda over 2 uker til termin så er nok bare litt utålmodig og leter etter tegn :)

Ikke direkte smerter alltid, men likevel litt mer enn at jeg vil kalle det ubehagelig.. Keg har vel aldri før hatt så stram mage, haha ;) plutselig stikker det skikkelig i dåsa.. I stad føltes det nesten som et dunk, jeg krølley meg skikkelig sammen helt automatisk :p håper virkelig det er modning på gang, og snart fødsel :)
Samme her... Er øm i dåsa med stikkende svake smerter.

Back
Topp