Smerter/kramper i livmor - er dette vanlig?

Bassen

Flørter med forumet
Jeg har de siste to ukene ca opplevt å få et intenst ubehag i livmor/underliv. Det kjennes som en type krampe i livmoren og nedover i skjeden. Det er liksom ikke mensensmerter-kramper, føles veldig annerledes enn mine vanlige mensensmerter. Det kommer typisk når jeg er i aktivitet og varer frem til jeg får satt meg ned og slappet av. Er dette noe noen andre kjenner det? Har lest om kynnere, men syns det er veldig tidlig i uke 13? Også trodde jeg kanskje kynnere skulle likne mer på mensensmerter… Det er heller ikke ligasmerter, for de vet jeg godt hvordan kjennet ut! Noen som kan hjelpe meg med hva dette er og om det er vanlig? Som førstegangsgravid syns jeg det er litt skremmende…
 
Jeg kan ikke huske om jeg har hatt nøyaktig den smerten du forklarer eller ikke - MEN i mitt forrige svangerskap i 2018 hadde jeg så latterlig mange rare og sinnsykt vonde smerter, og bekynret meg utrolig gjennom heeeeele svangerskapet. Klarte ikke slappe av i det hele tatt. Husker flere ganger jeg hadde så vondt at jeg måtte stoppe alt jeg gjorde og bare sto å skalv. Fødte en 100% frisk jente i mars 2019.

Denne gangen (er også i uke 13) har jeg akkurat samme merkelige stikk, kramper, støt og rare smerter i hytt og pine men gidder ikke bekymre meg en gang fordi jeg opplevde det samme sist:)

Har pga diabetes tett oppfølging og får se foster på ultralyd typ hver 4. uke. Fosteret har det utmerket denne gangen også:)

Har du hatt TUL?
 
Det kan være pga at livmoren vokser og plutselig har begynt å trykke på ulike nerver i bekkenet, spesielt hvis en nerve blir litt irritert etter mye bevegelse f.eks. så kan man få ubehag/stikk på den måten. At det gjør vondt nedover i skjeden sånn er typisk hvis det er pga en nerve. Jeg hadde det mye når jeg gikk gravid sist og er ikke noe farlig, bare ubehagelig ❤️
 
God å høre! Jeg var på privat ul i uke 11, og skal på TOUL i morgen, så får spørre litt da! Ettersom det alltid går over og jeg ikke blør, så er jeg ikke sånn veldig bekymret, men blir jo litt usikker selvfølgelig!
 
God å høre! Jeg var på privat ul i uke 11, og skal på TOUL i morgen, så får spørre litt da! Ettersom det alltid går over og jeg ikke blør, så er jeg ikke sånn veldig bekymret, men blir jo litt usikker selvfølgelig!
Så bra, de kan sikkert gi deg et bedre svar! Kanskje de kan sjekke deg for bakteriose/sopp også da det ikke alltid gir symptomer og kanskje kan gi sånne smerter? Håper alt går fint videre, synes man har så mange rare smerter i svangerskapet, så det er mest sannsynligvis ingenting å bekymre seg for ❤️
 
Jeg hadde slik i begge forrige svangerskap. Akkurat som en stram tråd fra livmor til skjeden som svidde litt. Dette kom under gange, måtte sitte for at det skulle gå over. Forklaringen er nok den Alma gir ☺️ trykker litt på nerver når man er gravid
 
Jordmor mente at det utvilsomt var snakk om kynnere, og at noen er så heldige at det starter allerede i uke 13 - wohoo:pirat Takk for at dere tok dere tid til å svare:)
 
Jordmor mente at det utvilsomt var snakk om kynnere, og at noen er så heldige at det starter allerede i uke 13 - wohoo:pirat Takk for at dere tok dere tid til å svare:)
Det var tidlig ja!! Men godt å vite at det var noe ufarlig da ♥️
 
Back
Topp