Smerter korsrygg

Camilla89

Andre møte med forumet
Hei. Den siste uken har korsryggen vært små kjip. Den er fin på morgen, og skikkelig kjip på kvelden. Flere med sånn plage? Jeg er i uke 15 ☺️

Ja:dead: Jeg er også i uke 15, sist svangerskap var jeg vondt nesten hele tiden i korsrygg. Kjenner det veldig godt om jeg står mye eller må bære mye på førstemann! Har du prøvd fysio/kiro for å få øvelser for å styrke?

Korsryggen og halebein har vært en plage siden uke 10 her. Går til fysio og får øvelser, pluss sover med pute mellom bena. Begge deler anbefales. Har ikke blitt bedre, men ifølge fysio er målet å ikke bli verre.

Jeg sleit mye med det forrige graviditet, kan jo håpe jeg slipper denne gang! Men øvelser og tur hjalp mye for meg :cat: Hadde også en gravidpute når magen ble større!

Hei. Den siste uken har korsryggen vært små kjip. Den er fin på morgen, og skikkelig kjip på kvelden. Flere med sånn plage? Jeg er i uke 15 ☺️
Jaa, kjenner det samme selv... Føler liksom jeg bare har vanlig aktivitetsnivå, men den begynner å murre seg til av nesten ingenting. Også av å sitte lenge på hard stol (som jeg ofte gjør på jobb). Vet at et tips er å gå tur og være i bevegelse, men her opplever jeg å bli mer sliten i ryggen av tur :( Meen, det som er gull er bbhugme-pute i sofa og på natta, da finner jeg sånne skikkelige godstillinger for ryggen :)

Ja, fått øvelser av fysio

Jeg kjenner det å godt i korsryggen når jeg har ligget å slappet av etter en dag på jobb. Ikke fult så galt hvis jeg tar en rolig dag. Dere som har fått øvelser, hva slags øvelser er det?

Fysio har anbefalt meg å blant annet gjøre seteløft liggende på rygg. Og heve benet når jeg ligger på siden, både utstrakt fot og med bøyd kne. Vanskelig å forklare :angelic:

Back
Topp