Smerter i venstre lysken

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Har de siste dagene slitt med smerter i venstre lyske, noe som jeg regnet med kommer fra bekkenløsning. Har hatt litt bekkenløsning en stund, men nå har det økt veldig på i lysken syns jeg.. ble veldig skremt da jeg plutselig kom over flere innlegg/artikler på internett der det sto at smerter i spesielt venstre lyske, kunne skyldes blodpropp?? At hos de fleste gravide satte blodproppen seg i bekkenet, og at legene ikke var oppmerksomme på dette! Lurer derfor på om det er andre som har bekkenløsning på samme plass som meg, kun litt framme i symfysen/lyske på venstre side?[emoji28] *føltesegbekymret*

Jeg aner ikke, men kanskje det er lurt å ta en tlf til legevakta?[emoji53]

Har de siste dagene slitt med smerter i venstre lyske, noe som jeg regnet med kommer fra bekkenløsning. Har hatt litt bekkenløsning en stund, men nå har det økt veldig på i lysken syns jeg.. ble veldig skremt da jeg plutselig kom over flere innlegg/artikler på internett der det sto at smerter i spesielt venstre lyske, kunne skyldes blodpropp?? At hos de fleste gravide satte blodproppen seg i bekkenet, og at legene ikke var oppmerksomme på dette! Lurer derfor på om det er andre som har bekkenløsning på samme plass som meg, kun litt framme i symfysen/lyske på venstre side?[emoji28] *føltesegbekymret*
Er det konstant vondt eller kommer det mer i tak? Jeg har også hatt bekkensmerter i symfysen, men det ga seg når hodet til babyen ble festet. Men da kom det noen voldsomme smerter i lysken, men de kommer som støt. Det er fordi hodet til babyen presser på nerver. Synes du bør følge med om beinet blir hovent, og er du veldig usikker bør du ringe sykehuset.

Synes du bør snakke med lege dersom du er bekymret. Når det er sagt sitter mine bekkensmerter akkurat der du beskriver, på venstre side av symfysen og i venstre lyske. Kjenner ingenting på høyre side :)

Jeg har hatt stikk i lysken, men har tenkt som hun over at det kunne ha sammen heng i at frøkna i magen er på tur ned, hun har nemlig ikke festet seg ennå.

Er dette vedvarende smerter og du kjenner at du blir bekymret, så ville jeg tatt kontakt med lege eller føden bare for å spørre.

Les litt om hvordan smerter ved blodpropp utarter seg du..er det pressende smerter? Dovner foten? Er den smertefull hele tiden? Kommer det i støt? Kommer det når du gjør typiske bevegelser? Smertens kvalitet og intensitet er viktig informasjon dersom du skal ringe legevakten..men dersom du har hatt et risikofritt svangerskap hittil så er det helt sikkert en annen årsak enn blodpropp [emoji4] men så har nå vi gravide en tendens til å krisemaksimere det meste da. Kjenner til det selv [emoji23] masse lykke til [emoji8] håper det går seg til og at du slipper å gå med plagsomme smerter.

Jeg har smerter på akkurat samme sted, venstre side i symfysen. Hatt det mest nå på slutten, tidligere bare hvis jeg hadde vært litt for ivrig på trening. Nå er det konstant murring og ganske stor variasjon fra dag til dag hvor vondt det er eller hvor mye jeg får gjort/beveget meg.
Jeg er generelt en ganske avslappa person og tenker at smerter i symfysen er helt normalt, men om du er veldig bekymra ville jeg tatt en telefon. Bedre med en telefon for mye enn for lite og det er ikke verdt å gå og engste seg :-)

Takk for svar[emoji16] det var nok bare et innfall av panikk en sen kveld fra min side[emoji85] jeg lever fremdeles, så det er nok sikkert bare bekken/symfyseløsning[emoji38][emoji28] er ikke like vondt hele tiden, spesielt på ettermiddagen og kvelden, så det kommer nok av aktivitetsnivået utover dagen.. syns bare det var så rart å kun ha så vondt der! Har ikke vært borti det tidligere, men da har jeg opplevd det også[emoji38] takk uansett! Utrolig flott å ha en gruppe å kunne spør om små og store ting[emoji177][emoji1317]

Back
Topp