smerter i underlivet ved nys

Sykkelfrue

1 down, 1 to go....:)
*MIA*
jeg nøys i sengen før jeg sto opp idag, og det kom en meget sterk, stikkende smerte i underlivet på venstre side. nå er jeg selvfølgelig kjempe bekymret, og tror jeg kjenner ubehag hele tiden (noe som mye mulig er psykisk...)
noen som har peil?

Da får eg og titt og ofte:-) ein del viss eg flytter meg fort og da er strekkesmerter:-) desse båndene rundt livmora som er ømme fra før og som ved nys/host/brå bevegelse/uventa bevegelse gjer ekstra vondt! E heilt normalt:-)

Det er nok helt normalt.
Muskler og sener strekker på seg, så når vi gjør noen brå bevegelser, som å nyse, så blir det litt rart for musklene som allerede er strekt litt.
Vi blir nok bedre på å "forberede" oss på ett nys etter hvert. Men jeg nøs skikkelig i bilen for litt siden og det jorde vondt i hele nedre del av magen - da kunne jeg jo ikke gjøre noe annerledes med benstilling eller noe for å gjøre det bedre :P

Jeg har hatt det opp mot min høyre side når jeg f.eks skal snu meg i senga. Nå ligger min livmor mer mot venstre side, så da er det naturlig at det strekker ekstra mot høyre side. Da jeg var på ul, så kikket legen på begge egglederne mine og alt så fint ut. Det har dessuten vært mye bedre de siste dagene, men så har livmora også flyttet seg mer mot midten.

Det er sånn her også! Må krølle meg sammen ellers gjør det dritvondt :P

Jeg har også det sånn hver gang jeg nyser, hadde det sånn forrige gang også :)

Back
Topp