Smerter i underlivet på en måte. Hva kan det være?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hei alle sammen og godt nyttår :happy:
Jeg er 31,5 uker på vei nå. Som vanlig er jeg en del sliten. Men nå her jeg i tillegg til «vanlige» smerter fått smerter i underlivet og «beinene inni bekkenet». Veldig ømt og musklene rundt symfysen er vonde.
Særlig om jeg dytter noe eller anstrenger meg blir det veldig vondt. For å si det på en humoristisk måte kjennes det litt ut som noen har tatt en stålstrang og slått meg hardt melllom beina :knegg:.

Noen som har hatt lignende smerter og fått svar på hva det er fornoe :scratch ? Baby er jevnt aktiv så tror han har det fint

Det er akkuratt prikk likt sånn eg har det, og jordmor hos meg kaller det fremre bekkenløsning. Har hatt det i minst 1 mnd no, er uke 30 no. Det går som regel greit her, men er verst om kvelden om eg har vært mye i aktivitet. Og kjenner det godt om eg dytter noe som du seie. Er bedre når eg sover med bbhugme eller annen pute mellom beina forresten, sov uten når eg var på juleferie og det forverra veldig. Bedre no når eg er tilbake til puta mi :)

Hei alle sammen og godt nyttår :happy:
Jeg er 31,5 uker på vei nå. Som vanlig er jeg en del sliten. Men nå her jeg i tillegg til «vanlige» smerter fått smerter i underlivet og «beinene inni bekkenet». Veldig ømt og musklene rundt symfysen er vonde.
Særlig om jeg dytter noe eller anstrenger meg blir det veldig vondt. For å si det på en humoristisk måte kjennes det litt ut som noen har tatt en stålstrang og slått meg hardt melllom beina :knegg:.

Noen som har hatt lignende smerter og fått svar på hva det er fornoe :scratch ? Baby er jevnt aktiv så tror han har det fint

Har den siste uka fått akkurat samme type smerter. Jordmora i dag sa at det er bekkenet foran og symfysen som holder på å strekke seg. Babyen ligger med hodet ned og presser seg "på plass". Derfor gir det slike smerter. Er så vondt at tårene renner flere ganger om dagen. Verst i bevegelse og når jeg skal snu meg i senga. I tillegg masse nedpress og stikkinger...
Uke 31+3.

Last edited:
Dere har sikkert rett at det er en form for bekkenløsning eller at baby baner seg vei :scratch
Og opplever det samme som spireønske, at det er ekstremt vondt og ubehagelig til tider:(
Men så lenge baby har det bra skal jeg gladelig «lide for han»

Har akkuratt det samme, det begynte når jeg var i syden i juleferien, nå har det heldigvis blitt litt bedre, bbhugme har hjulpet veldig! Det heter symfyseløsning etter det jeg har forstått[emoji85]

Back
Topp