Smerter i tannkjøtt?

Trappetrollet

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Gravid i uke 36, og har en stund hatt problemer med smerter i tannkjøtt.

Smertene kan forsvinne i en dag eller to, og så bli helt intense og forferdelige i noen timer eller en dag, for så å forsvinne igjen...

Først trodde jeg det var tannpine. Det gjør nemlig vondt når jeg tygger med én spesiell tann. Men denne tannen er rotfylt, og helt død. Har kjent på tannkjøttet, og jeg bruker tanntråd hver kveld... Det er kun i tannkjøttet ved siden av denne ene tannen smerten ligger.

Flere som har opplevd dette under svangerskap? Har ellers ikke hatt sårt tannkjøtt, eller blødd.

Forsøkt å rense med corsodyl en uke, men ingen bedring enda.

Kanskje ta en liten tur til tannlegen? :-) Vet ikke altså. Jeg slet mye med ømt tannkjøtt under svangerskapet, tidvis småbetent også. Men det roet seg i ny og ned, gjorde ingenting med det. Men er det ille ville jeg kanskje sjekket det :-) Lykke til.

Kanskje ta en liten tur til tannlegen? :) Vet ikke altså. Jeg slet mye med ømt tannkjøtt under svangerskapet, tidvis småbetent også. Men det roet seg i ny og ned, gjorde ingenting med det. Men er det ille ville jeg kanskje sjekket det :) Lykke til.

Var nettopp der, for å fikse fyllingen i akkurat den tannen. Da så alt fint ut! Hatt mye fantomsmerter i tannen, men begynner å lure på om noe kan ha satt seg fast i/under tannkjøttet. Kjempeplagsomt :( men det har vært helt fint i et par dager, kom tilbake for et par timer siden nå, igjen.

Grrr, kropp er ikke topp! :p

Var nettopp der, for å fikse fyllingen i akkurat den tannen. Da så alt fint ut! Hatt mye fantomsmerter i tannen, men begynner å lure på om noe kan ha satt seg fast i/under tannkjøttet. Kjempeplagsomt :( men det har vært helt fint i et par dager, kom tilbake for et par timer siden nå, igjen.

Grrr, kropp er ikke topp! :p
Åjaa. Jeg forstår. Men kan det kanskje ha en sammenheng? Man kan få skikkelig vondt om noe sitter fast! Husker jeg ble skikkelig betent og blå en gang, da måtte de pelle ut en bit som satt oppi tannkjøttet.

Kan få betent rotfylt tann også. Det fikk jeg i svangerskapet og måtte på en kur med antibiotika. Lå i sengen og vridde meg i smerter. Slevet rant :p ikke noe godt. Selv om tannen er rotfylt, kan det blomstre med bakterier der.

Kan få betent rotfylt tann også. Det fikk jeg i svangerskapet og måtte på en kur med antibiotika. Lå i sengen og vridde meg i smerter. Slevet rant :p ikke noe godt. Selv om tannen er rotfylt, kan det blomstre med bakterier der.
Uff, ja! Hvordan var smerten, altså var det vondt når du tygget med tannen eller "slo" den med neglen eller lignende? Gjør vondt når jeg tygger med den, men ikke hvis jeg kakker på den fra siden...

Kan godt hende det er det også. Har hatt mye krøll med denne ene teite tanna :p

Uff, ja! Hvordan var smerten, altså var det vondt når du tygget med tannen eller "slo" den med neglen eller lignende? Gjør vondt når jeg tygger med den, men ikke hvis jeg kakker på den fra siden...

Kan godt hende det er det også. Har hatt mye krøll med denne ene teite tanna :p
Jepp, klarte ikke tygge med den i det hele tatt. Ble vondt å kakke på tannen senere :p anbefaler å ta seg turen til tannlegen før det skjer

Back
Topp