Smerter i symfysen

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Noen som har noe erfaring om hva som hjelper? Er gravid i uke 25. Har i tillegg låsning i korsrygg som forverrer smertene. Men låsningen holder kiropraktoren på å behandle, så det ser jeg på som kortvarig. Men hva med symfysen? Auu!

Uff, jeg hadde det sånn forrige gang, og jeg har nå begynt å kjenne at det kommer tilbake... Er bare 11+4, så er litt redd for hvor ille det blir denne gangen!

Men jeg syns jeg husker at jeg hørte forrige gang at det var lettere å gjøre noe med bekkenløsning bak enn foran... Snakk med JM eller lege, så kanskje de har noen tips:-) forrige gang fikk jeg noe som het Easyslide, jeg lå på den om natten så var det mye bedre å snu seg, for det var et glatt stoff så man bare kunne skli rundt:-) og så skal man være forsiktig med alt som gjør vondt, gå med små skritt, løfte minst mulig ett bein men heller løfte de samlet (f.eks ut av sengen og sånn)!

Lykke til hvertfall:-)

Jeg slet med akkurat samme som deg gjennom hele svangerskapet..

Fikk henvisning fra legen til å gå til en fysioterapeut. Bestillte bare i nærheten, men hadde flaks og kom til en som hadde utdannelse innenfor bekken/underliv hos kvinner..

Nå tok det lang tid før jeg fikk første timen pga lang ventetid,sommerferie etc..
Men det hjalp masse når jeg først kom dit.

Hun masserte muskler både bekkenet bak og symfysen for jeg hadde gått mye feil pga bekkenplagene..
Det som gjorde blant annet at symfysen var vondt hos meg var at noe som heter muskelfester,ligger i symfysen, hadde strekket seg under svangerskapet..

Det gjorde noe hell.... vondt å bli massert blant annet der, men fytti å godt det var noen dager etterpå..
Kiropraktor hjalp ikke meg,dessuten var fysioen gratis :)

Så anbefaler deg å prøve å få henvisning til en fysio som kan kvinnekroppen/bekken også er det bra å ha vanntrening også :)

Jeg ble bra igjen 2-3 uker etter fødselen :)

Jeg fikk god hjelp hos kiropraktor :)
Fysio eller kiropraktor med utdanning

Bekkenbelte, minst mulig gåing og ståing, holde bena samlet i alt du gjør, ikke støvsuge/vaske gulv/koste/spa/måke, gode joggesko gjerne inne også.

Jeg ble massert av fysio. Ingenting hjalp. Ble innlagt i uke 33 med invalidiserende bekkenløsning :(

Back
Topp