Smerter i skamben og kraftige mensmurringer..

bella_lianda

Glad i forumet
... dette er hva jeg har holdt på med i natt.. våknet i firetiden av kraftige smerter i skamben og krampefølelse i venstre side av magen.. reiste meg opp og gikk på do - smertene fortsatte, avtok litt og gikk over i kraftig mensmurring. Måtte puste meg igjennom. Gikk å la meg, smertene kom tilbake, opp igjen og på do.. løs i magen. Tenkte herregud dette minner meg om starten på min første fødsel.. tok en ibux og etter en stund fikk jeg igjen sove og sov helt til kl 10. Heldigvis har sambo fri idag og fikk tatt snuppa til bhg.. jeg hadde ikke klart det idag!

Nå ligger jeg på sofaen med hetetokter og konstant mensmurring.. korsryggen og halebeinet kjennes stivt.. har heldigvis ingen planer idag så kan la kroppen hvile! Tenker at dette er modning.. har kjent en del kynnere og mensmurring de siste ukene men ikke så kraftig som i natt.. kjentes virkelig ut som om fødselen var igang!

Jeg er i uke 35. Flere som opplever det samme?
 
har hatt det helt likt som deg i natt... har enda vondt når jeg forsøker og bevege meg.. :( må bare sitte/ligge i ro... masse vonde kynnere.... de er ikke regelmessige men er en del....
og skikkelig nedpress med sinnsyke smerter i bekkenet :( håpe det er noe på gang.. :)
 


juliemirakel skrev:
har hatt det helt likt som deg i natt... har enda vondt når jeg forsøker og bevege meg.. :( må bare sitte/ligge i ro... masse vonde kynnere.... de er ikke regelmessige men er en del....
og skikkelig nedpress med sinnsyke smerter i bekkenet :( håpe det er noe på gang.. :)

Hvor langt er du på vei?

Hadde jeg vært nærmere termin hadde jeg håpet at det var noe på gang:-) Men vil at babyen min skal holde seg der inne noen uker til! Kommer derimot disse kraftige smertene tilbake igjen og igjen nå fremover kommer jeg til å være helt utslitt når jeg først skal føde! Samtidig kjennes det godt at kroppen forbereder seg.. snart får vi endelig kose med våre små mirakler og da er alle smerter glemt! :-D
 
Høres ut som om modningen er godt i gang. :) Lykke til. Men det er jo noen uker igjen til termin, så hør med føden. De vil nok helst ikke at du føder helt enda.

Smerter fra Symfysen har jeg hatt lenge, og det kan være veldig vondt til tider. Det er en del av bekkenløsningen som alle gravide har. Men ikke alle får vondt. Hvil når du kan, gå så avslappet du klarer og hold bena samlet når du snur deg i sengen eller skal opp av sofaen eller ut av bilen.

Og så for å være litt petimeter: du bør unngå Ibux mens du er gravid. Spesielt fordi du bl.a. risikerer problematisk blødning under fødselen. Det gjelder alle som inneholder Ibuprofen (nsaids)

"(IBUX)Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel."

oligohydramnion= for lite fostervann, i denne sammenhengen fordi barnets nyrefunksjon er utsatt.

Bytt til paracet, det er det de ville gitt deg på sykehuset.
 
jeg er 37+5... hun er festet i bekkenet og klar til og komme.. men venter på at kroppen skal bli klar...

bella_lianda skrev:


juliemirakel skrev:
har hatt det helt likt som deg i natt... har enda vondt når jeg forsøker og bevege meg.. :( må bare sitte/ligge i ro... masse vonde kynnere.... de er ikke regelmessige men er en del....
og skikkelig nedpress med sinnsyke smerter i bekkenet :( håpe det er noe på gang.. :)

Hvor langt er du på vei?

Hadde jeg vært nærmere termin hadde jeg håpet at det var noe på gang:-) Men vil at babyen min skal holde seg der inne noen uker til! Kommer derimot disse kraftige smertene tilbake igjen og igjen nå fremover kommer jeg til å være helt utslitt når jeg først skal føde! Samtidig kjennes det godt at kroppen forbereder seg.. snart får vi endelig kose med våre små mirakler og da er alle smerter glemt! :-D


 


Grevling skrev:
Høres ut som om modningen er godt i gang. :) Lykke til. Men det er jo noen uker igjen til termin, så hør med føden. De vil nok helst ikke at du føder helt enda.

Smerter fra Symfysen har jeg hatt lenge, og det kan være veldig vondt til tider. Det er en del av bekkenløsningen som alle gravide har. Men ikke alle får vondt. Hvil når du kan, gå så avslappet du klarer og hold bena samlet når du snur deg i sengen eller skal opp av sofaen eller ut av bilen.

Og så for å være litt petimeter: du bør unngå Ibux mens du er gravid. Spesielt fordi du bl.a. risikerer problematisk blødning under fødselen. Det gjelder alle som inneholder Ibuprofen (nsaids)

"(IBUX)Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel."

oligohydramnion= for lite fostervann, i denne sammenhengen fordi barnets nyrefunksjon er utsatt.

Bytt til paracet, det er det de ville gitt deg på sykehuset.

Takk for gode tips!! Jeg har heldigvis fungert ok idag men er spent på kvelden og natten..

Det var visst PINEX jeg tok i natt, visste det var et smertestillende med bokstaven X ;-)
 
Oj ja da nærmer det seg virkelig for deg!! Masse lykke til

juliemirakel skrev:
jeg er 37+5... hun er festet i bekkenet og klar til og komme.. men venter på at kroppen skal bli klar...

bella_lianda skrev:


juliemirakel skrev:
har hatt det helt likt som deg i natt... har enda vondt når jeg forsøker og bevege meg.. :( må bare sitte/ligge i ro... masse vonde kynnere.... de er ikke regelmessige men er en del....
og skikkelig nedpress med sinnsyke smerter i bekkenet :( håpe det er noe på gang.. :)

Hvor langt er du på vei?

Hadde jeg vært nærmere termin hadde jeg håpet at det var noe på gang:-) Men vil at babyen min skal holde seg der inne noen uker til! Kommer derimot disse kraftige smertene tilbake igjen og igjen nå fremover kommer jeg til å være helt utslitt når jeg først skal føde! Samtidig kjennes det godt at kroppen forbereder seg.. snart får vi endelig kose med våre små mirakler og da er alle smerter glemt! :-D




 
ja håper det... for det er enda vondt... men ikke noe regelmessig.. men synest de er vooonde :(
 
Jeg er i uke 34 og har det på samme måte, har mensmurringer, stikkninger i underlivet og følelse av å måtte på do. Var til kiropraktor i dag og hun trodde ikke all smerten i underlivet kom av bekkenløsningen. Jeg tror også slimproppen min gikk på torsdag, så litt spent på hva dette betyr. Har fått indikasjoner på seteleie så jordmor har bestillt ul for å sekke leie.
 
:) Hei igjen, godt å høre :)

Kan og nevne at det kan gjøre hinsides vondt dersom hodet ligger godt nedi bekkenet. Hos meg er hodet festet, men babyen insisterer på å prøve å vri på hodet sitt, og presser armene nedover og utover mot mageskinnet... AUU :)

Desverre virker ikke smertestillende noe særlig mot babyen :)
 
me er jo like langt på vei og her også har det vore en del mens-smerter den siste uka.  håper inderlig at det er modning på gang, for sist var eg totalt umoden nesten ei uke over tida   kynnerene på kvelden er konsentrert nede over skambeinet og eg føler av og til behovet for å puste meg gjennom dei.   Men, eg vil jo ikkje at magetrollet skal komme ut på en 2 uker ennå ;)
 
Back
Topp