Smerter i ryggen

M_N86

Flørter med forumet
Har i de siste dagene våknet opp med vond rygg om morgenen.. det sitter ganske langt nede mot korsryggen, men også et stykke oppover langs ryggen. Vet ikke helt hva dette kan komme av..kan det ha noe med graviditeten å gjøre?

jepp, jeg får lignende smerter av bekkenløsningen min.

bekkenløsning kansje?

Hm..er det noen som har en forklaring på hva bekkenløsning kjennes ut som da? hehe..gravid for første gang her, så er ikke så lett å vite :)

Og er det ikke litt tidlig å kjenne smerter i forhold til bekkenløsning?

Høres ut som bekkenløsning ja.. jeg sliter med det samme, og er aldri blitt helt bra siden sist. Det kan gjerne komme tidlig, og da er det gjerne hormonellt betinga. Hvis du ligger på rygg, så gjør det sabla vondt å løfte beina, eller ett og ett, (sånn tester de hos fysio i alle fall) og jeg klarte ikke løfte de opp, for det gjorde så vondt. Hos meg sitter det liksom midt bak på hver rumpeballe men litt lenger opp.. Ikke helt lett å forklare.. etterhvert som det blei verre var det vanskelig å bøye seg, gå trapper, og inn og ut av bil var helt pyton. Beste er å holde beina samla. Bekkenbelte kan hjelpe litt om man skal gå lange strekk, men er ikke noe særlig om man bøyer seg mye eller setter seg ned og opp hele tida. Fysioterapi kan også hjelpe en del, bekkenøvelser og kniping er viktig. Når det ble enda verre igjen, gled liksom bekkenet ut litt og jeg kunne plutselig ramle mot sidene, måtte da ha krykker for å gå. Og smertene bredte seg lenger både ned og oppover etterhvert.

Wow, det der hørtes helt forferdelig ut! Kjenner du noe denne gangen da? Annet enn de som kanskje har vært der siden sist?
Håper ikke det her er tidlige tegn på en slik historie :P 
Akkurat nå har jeg ingen problemer med å løfte beina når jeg ligger på ryggen, så det lover jo bra! Men det er som sagt værst om morgenen, så jeg får teste det igjen i morgen tidlig. 

Det kan være bekkenløsning ja.. Jeg har begynt og få sånne smerter nå jeg også. Ikke oppover ryggen da, men rett over rompa på en måte. I forrige svangerskap fikk jeg det i uke 20, så syns det er litt vel tidlig å få det nå:/

Huff, nå merker jeg at det gjør vondt på høyre side over rompa når jeg sitter i bil og vi kjører over humper også..kan det også være et tegn på bekkenløsning? Jeg har generelt litt svak rygg..tror det ligger litt i familien, så tenker at det ikke nødvendigvis trenger å være bekkenløsning...

Ja merker en del, men bare vondt, har ikke problemer med å gå da. Og så er jeg flink og gjør øvelsene mine allerede for vet jo at det hjelper. Det ble mye bedre da hodet festa seg da, heldigvis festa han seg tidlig i uke 26, da ble alt nesten helt borte! ;)

Back
Topp