Smerter i rygg og mage

mamma2be89

Betatt av forumet
Jeg har skrevet ett innlegg om dette før, men trenger noen nye meninger :-)

Jeg har en brennende/sviende følelse i ryggen (fra halebein og opp i "svaien") og sviende/brennende følelse i magen rett ubder ribbeina. Legen og jordmor sier det kan være bekkenet, men smertene er verst når jeg sitter og ligger i ro. Jeg har selv tenkt magesår, men det hjelper ikke med noe syrenøytraliserende og på onsdag spise jeg veldig sterk mat og fikk ingen smerter så tviler på det kan være det.

Er det noen som har hatt lignende smerter? Dette begynte i ca uke 18, er nå 26 uker på vei :-)

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Jeg har det i ryggen til tider,men ikke magen.I tillegg tror jeg bekkenet er beg å tulle med meg,føles ut som fremmste underlivet,helt helt nederst i magen skal briste når jeg går,og strekker meg i senga.Hadde aldri de plagene med første mann.

Hadde det vært magesår hadde det vel ikke strålt ut i ryggen kanskje? Ekkelt når det står på :-/

Jeg hadde faktisk akkurat samme type smerte. Kun under høyre ribbein vel og merke. Og jeg hadde veldig prob. med innpust (når lungene utvider seg) når smertene var på sitt verste... Varte i ca 3uker, og forsvant plutselig!? :-) Legen tenkte det var prob. med galle/evt. gallestein, tok noen prøver, men utelukket dette. Vær også obs på svangerskapsforgiftning, fordi slik smerte kan være et symptom på det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har skrevet ett innlegg om dette før, men trenger noen nye meninger :-)

Jeg har en brennende/sviende følelse i ryggen (fra halebein og opp i "svaien") og sviende/brennende følelse i magen rett ubder ribbeina. Legen og jordmor sier det kan være bekkenet, men smertene er verst når jeg sitter og ligger i ro. Jeg har selv tenkt magesår, men det hjelper ikke med noe syrenøytraliserende og på onsdag spise jeg veldig sterk mat og fikk ingen smerter så tviler på det kan være det.

Er det noen som har hatt lignende smerter? Dette begynte i ca uke 18, er nå 26 uker på vei :-)

Jeg hadde slike brennende sviende smerter i mellomgulvet, rett under ribbeina.. Kjentes ut som jeg etset opp innenifra og ut. Var hos legen som tok prøver og kjente på magen. Prøvene var fine og så lenge jeg ikke hadde blod i avføringen så konstanterte han med at jeg hadde økt produksjon av magesyre. Plages ikke med halsbrann.. Jeg fikk noen tabletter som hjalp med å roe ned magesyra, men jeg ble veldig kvalm av tablettene.. Men bedre enn smerten i magen iallefall!! Trodde selv det var magesår.. Men etter å ha tatt medisin og holdt meg unna stekt mat, paprika, sterk mat osv så har det gått bra :-)

Back
Topp