Smerter i rygg og mage!

BlåBallong

Andre møte med forumet
Er nå i uke 31, og har di 2 siste dagene kjent smerter i rygg og mage, slik jeg har hatt når jeg har hatt mensensmerter. Jeg sliter med sterke mensensmerter som gjør at eg jeg blir sengeliggende til tider, og ryggen streiker helt. Og sånn føles det nå! Er dette normalt? Føler et stort ubehag og har mest lyst å grine av og til. I tillegg til dette så har jeg kynnere som kommer og går hele dagen!

Det er nokk normalt å ha smerter hist å pist når man er gravid. det er jo en ganske påkjenning for kroppen, særlig når man er 7-8 mnd på vei! Men jeg ville ringt føden eller legevakta bare for å være sikker på om det er normalt. bedre å ringe å få det sjekket enn at man skal gå å bekymre seg! :)

Jeg ville tatt en telefon til legen eller jordmor. Hvis du fortsatt jobber er det nok lurt å trappe ned.

Surrehøna skrev:
Jeg ville tatt en telefon til legen eller jordmor. Hvis du fortsatt jobber er det nok lurt å trappe ned.

Enig, eventuellt kan du også ringe føden, der du har fødeplass. Hvis du er bekymret er det best å få sjekket det ut, man vet aldri sikkert hva det kan være.
I værste fall så kan det være rier, om de kommer takvis, de oppleves forskjellig fra person til person. Det kan også være maserier, men jeg har ikke selv opplevd at det har vært så vondt.
Jeg ville uansett få sjekket det ut for å være på den trygge siden.

Surrehøna skrev:

Tusen takk for gode råd damer! Er sannelig ikke enkelt og være førstegangsgravid! :) Jeg ringte jordmora på kvelden og ble sendt til sykehuset, for det viste seg å være sterke kynnere/svake rier. Så jeg ligger enda på sykehuset, men lille jenta har holdt seg inni magen frem til nå. Jeg ligge nå til observasjon, og må iallefall ligge et døgn her. Før dette lå jeg på en fødestue fra jeg kom til idag tidlig. Der har jeg fått lungemodningssprøyter for babyen i tilfelle fødselen kommer i gang, og har i 24t fått riestoppende drypp. Nå er jeg ferdig md alt det, så det ser ut som det får rette veien og lille jenta i magen ser ut til å blir værende iallefall en liten stund til, håper jeg! :)

Så bra at de fikk stoppet riene da, får virkelig håpe at de holder seg i sjakk noen uker til. Det er ikke lett å være førstegangsgravid, nei, i hvertfall ikke når man får et svangerskap som ikke går som "normalt." Men nå blir du i hvertfall tatt vare på og tett fulgt opp framover og da føles det meste litt tryggere, så får vi krysse fingrene for at riene holder unna i noen uker til. :-)

Det er ikke alltid lett og vite nei, men så bra du dro på sykehuset og at de fikk stoppet det! :) Håper hun holder seg inni enda litt til, lykke til og hold oss oppdatert :)

uff, bra de fikk stoppet det! :)

Så bra de fikk stoppet det. Nå får vi håpe den lille jenta holder seg inni magen en stund til! Masse lykke til =)

Da var jeg kommet hjem igjen! Etter 3 dager i på sykehus så er det jammen meg godt å komme hjem til sin egen stue!
Jeg har lagt et halvannet døgn på observasjonsposten og jordmødrene er bare til å skryte av. Jeg har fått kjempe god oppfølging siden jeg ble innlagt. Var inne til ny ultralyd idag og livmorhalsen hadde forbedret seg i forhold til når jeg ble sendt inn, fra 1,7cm på torsdag til 2,1cm idag. Men selv med gode resultater så har jeg altså blitt sykemeldt resten av svangerskapet, noe jeg egentlig syns er like greit, så får vi håpe at vesla holder seg inni magen frem til termin - eller - iallefall litt i nærheten av termin! =)

så bra du har fått kommet hjem igjen og at ting ser bra ut! nå får du bare slappe av det du kan de siste ukene så babyen får bli litt lenger i magen :) 

Så gode nyheter! :-)
Nå må du være flink til å ta det med ro så babyen holder seg inne i noen uker til! :-)

Back
Topp