Smerter i ribbeina

Suzi

Flørter med forumet
Er det flere her som sliter med smerte i ribbeina? Jeg har til tider ekstremt vondt i ribbeina, det er så vondt at jeg ikke klarer fokusere på annet eller finne komfertabel stilling. Det har blitt oftere og oftere i det siste. Det er punkter på begge sider som gjør vondt, ikke alltid samtidig, gjerne en side av gangen. På venstre side er det under brystet ganske høyt oppe i ribbeinet, mens på høyre side er det rett under brystet og litt mer midt på. Flere som har kjent på lignende smerter? Har tatt det opp med jordmor som sier det ikke er helt vanlig, men ikke noe farlig. Regner jo med det bare er fordi baby presser seg oppover og lager press på ribbeina. Men det er ekstremt vondt, så jeg lurer på om noen har noen tips/råd som kan funke. Prøvd kontakte fysioterapeut, men de har ikke ledig time før rett rundt termin.. er i uke 33 nå, så fortsatt en stund igjen for meg og håper jeg slipper ha det sånn helt til fødsel.

Ja, jeg har mye smerter/ubehag i ribbein. Blir bare verre og verre. Både foran og bak o_O Hatt det sånn siden uke 30 (er 35+0 i morgen). Er garantert pga liten plass og at babyen blir større. Kan jeg spørre hvor høy du er? Jeg er bare 158 cm og veldig sped, så tror kanskje det er grunnen. Jordmoren min har sagt det hele veien, at jeg er liten og har lite plass til babyen (ikke som noe negativt, men hvis jeg tar opp plager, så blir størrelsen/høyden min alltid nevnt).

Har dessverre ikke troen på at det blir noe særlig bedre før babyene kommer ut. Så vi får bare bite tennene sammen og holde ut de siste ukene:Heartred

Ja, jeg har mye smerter/ubehag i ribbein. Blir bare verre og verre. Både foran og bak o_O Hatt det sånn siden uke 30 (er 35+0 i morgen). Er garantert pga liten plass og at babyen blir større. Kan jeg spørre hvor høy du er? Jeg er bare 158 cm og veldig sped, så tror kanskje det er grunnen. Jordmoren min har sagt det hele veien, at jeg er liten og har lite plass til babyen (ikke som noe negativt, men hvis jeg tar opp plager, så blir størrelsen/høyden min alltid nevnt).

Har dessverre ikke troen på at det blir noe særlig bedre før babyene kommer ut. Så vi får bare bite tennene sammen og holde ut de siste ukene:Heartred
Jeg er 168, så ikke sånn kjempe høy jeg heller. Så det stemmer nok godt det, at vi har litt liten plass. Uff, høres ikke bra ut at det blir verre, da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Men er vel lite å gjøre med, så får bare holde ut.

Jepp, jeg har hatt det fra jeg var ca halvveis. Nå får jeg velsif vondt om jeg sitter for lenge (bare snakk om 10-15 min), eller står for lenge. Fysio hjelper litt der og da, men etter et døgn er det tilbake igjen. Eneste som hjelper for meg er å legge meg ned på siden, eller å strekke armene litt opp i lufta for å få tøyd ribbeina litt på en måte. Jeg er 175cm høy.

Hadde det verre i første svangerskap. Var som å ha gnagsår nederst i ribbeina :dead:

Ikke like ille nå, mest plaget på høyresiden. Kommer helst når jeg ligger, og må da endre leie. Tror desverre ikke det er så mye å gjøre annet enn å skifte sitte/liggestilling og strekke seg ut når man kan.

Back
Topp