Smerter i ribbeina

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Jeg har de siste dagene fått skikkelig vondt i ribbeina på høyre side, jeg er kjempe øm og hver minste bevegelse er pining rett og slett. Frøkna ligger med rumpen opp der, så det kan jo naturligvis være en årsak om hun trykker på der, men hun har lagt sånn i flere uker og dette kom sånn torsdag-ish.
Flere som har opplevd det? Hva gjorde dere? Burde lege sett på det? Kan det være brudd eller en forstuing eller noe i den duren?
Finner liksom ingen stillinger eller bevegelser som gjør at det ikke gjør vondt.. vist dette skal holde på de siste 8 ukene da kommer de til å bli uutholdelige, for dette gjør vond og tårene presser på hver gang jeg beveger meg :-(

Uff, det hørtes ikke godt ut :( Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med legen på mandag, det skal da ikke være SÅ vondt?? Men jeg har dessverre ingen erfaring med det, så aner ikke. Babyen begynner jo å ta sin plass inni der :rolleyes:

Uff, det hørtes ikke godt ut :( Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med legen på mandag, det skal da ikke være SÅ vondt?? Men jeg har dessverre ingen erfaring med det, så aner ikke. Babyen begynner jo å ta sin plass inni der :rolleyes:

Ja, jeg og tenker det gjerne er babyen som trykker på, men syns det var så rart at det kom sånn over natten liksom. Hun har lagt samme veien i flere uke som sagt og syns det er rart det ikke har kommer gradvis mens hun har vokst, men mer over natten [emoji849]
Får nok ta kontakt med lege ja, for det er helt ufattelig vondt [emoji17]

Jeg hadde det slik (eller liknende) med første. Det var så utrolig vondt, og da fikk jeg beskjed om at det nok var babyen som sparket på samme sted (på repeat liksom). Det gikk over etter fødsel, så godt mulig ‍♀️ men det kom og gikk litt, altså var det ikke like vondt absolutt hele tiden.

Jeg hadde det slik (eller liknende) med første. Det var så utrolig vondt, og da fikk jeg beskjed om at det nok var babyen som sparket på samme sted (på repeat liksom). Det gikk over etter fødsel, så godt mulig ‍♀️ men det kom og gikk litt, altså var det ikke like vondt absolutt hele tiden.

Har tenkt litt på det jeg og, men i går på ul lå hun med rumpen opp der og beina på skrå nedover mot venstre side. Så vet ikke hvor aktuelt det er at hun får til å sparke der når rumpa ligger der? [emoji12]
Dette kommer ikke og går, det har vært konstant vondt siden første gang det kom [emoji17]

Det ligger liksom under høyre ribbein har lest at det og kan være tegn på sv.skaps forgiftning? Men når jeg var inne å målte blodtrykk så var det ganske lavt, og man får vell høyt av sv.skaps forgiftning?

Har tenkt litt på det jeg og, men i går på ul lå hun med rumpen opp der og beina på skrå nedover mot venstre side. Så vet ikke hvor aktuelt det er at hun får til å sparke der når rumpa ligger der? [emoji12]
Dette kommer ikke og går, det har vært konstant vondt siden første gang det kom [emoji17]

Uansett greit å sjekke, for det er jo ikke godt å vite! [emoji4]

Jeg har hatt det slik i begge mine forrige svangerskap og det begynner å komme nå også. Men her er det hodet til babyen som presser hardt opp mot ribbeina. Og spesielt om natta. Tror det er ganske vanlig. Det begynner å bli liten plass til de nå, vettu. Men det er også riktig at det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Men da skal blodtrykket være høyt og protein i urinen.
Er man usikker er det greit å sjekke det ut, men mellomgulvet og ribbeina får kjørt seg godt nå på slutten!!

Jeg hadde det slik forrige svangerskap, da lå babyen med rumpa opp i ribbenet. Det kjentes! Hadde det de siste 10 ukene tror jeg. Det var værst å sitte, fant aldri noe stilling som gjorde det bedre.

Jeg har hatt det slik i begge mine forrige svangerskap og det begynner å komme nå også. Men her er det hodet til babyen som presser hardt opp mot ribbeina. Og spesielt om natta. Tror det er ganske vanlig. Det begynner å bli liten plass til de nå, vettu. Men det er også riktig at det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Men da skal blodtrykket være høyt og protein i urinen.
Er man usikker er det greit å sjekke det ut, men mellomgulvet og ribbeina får kjørt seg godt nå på slutten!!

Her er det jo da evt rumpen som trykker da hun har lagt med rumpa opp der de siste fire ultralydene, da også seinest i går. Men er det ikke rart at det ikke er noe som har bygget seg opp samtidig som hun vokser? Og ikke bare kommet sånn plutselig?
Blodtrykket mitt er lavt og urinen er fin, var hvertfall det på onsdag på kontroll.
Ja, er jo greit å være på den sikkre siden

Jeg hadde det slik forrige svangerskap, da lå babyen med rumpa opp i ribbenet. Det kjentes! Hadde det de siste 10 ukene tror jeg. Det var værst å sitte, fant aldri noe stilling som gjorde det bedre.

Ja, hun ligger med rumpa opp og har gjort det i fire uker, men var først i går det ble SKIKKELIG vondt. Vist jeg sitter litt bakover lent HELT muse stille, eller ligger helt i ro så går det fint, men alt av bevegelse og eventuelle andre stillinger river så sinnsykt

Fant noe greier i går... Screenshot_20180812-233927_Samsung Internet.jpg

Back
Topp