Smerter i ribbein

Islay

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Marsmagi 2025
Igår ettermiddag lå jeg på venstre side (noe jeg har gjort hver dag gjennom hele svangerskapet, også før svangerskapet), men fikk etterhvert så vondt at jeg måtte snu meg. Har hatt vondt gjennom natten og også nå idag, nesten 24 timer senere. Det er vondt å ta på siden, ligge på siden er helt umulig, vondt og hoste, reise seg osv.

Smertene ligner egentlig på sånn jeg hadde det ved brist/brudd i ribbeina, men det kan jo umulig være det? Barnet sparker mest nedover eller på høyre side. Har ikke kjent noe særlig med spark på venstre side.

Noen som har opplevd lignende eller har en tanke om hva det kan være?

Jeg har merket lignende, bare på høyre side. Vet at babyen min veksler mellom å ligge i seteleie og tverrleie, så mistenker at det er hodet som presser opp mot ribbeina når han ligger i seteleie. Kjenner også mest spark nedover og på venstre side.

Har hatt vondt under høyre ribbein et par netter jeg også. Jeg tror det er lillejenta her som ligger og strekker det ene benet opp i en «grop» - det kjennes i hvert fall sånn ut Våknet opp og var øm/verkende, men det gikk over ganske raskt.
Fortsetter det for deg, så ville jeg ha tatt det opp med fastlegen/jordmor.

Back
Topp