smerter i nedre del av magen...

Tuttlå

Flørter med forumet
I går da jeg løftet opp min datter på nesten 17 mnd var det som om en kniv ble stukket inn i nedre del av magen...tok helt pusten fra meg ;/ men så var det over... nesten..hver gang jeg løftet henne etterpå fikk jeg smerter i magen...fikk samboeren til å ta henne resten av kvelden slik at jeg skulle slippe løftingen...I dag har det vært akkurat likt frem til ettermiddagen, da ble det mye verre...gikk en liten tur å var sikker på at jeg hadde ramlet sammen om jeg ikke holdt meg i vogna, så samboer kom og hentet oss :/Tok kontakt med jordmor, som mente det var ufarlig så lenge det ikke kom da jeg satt i ro. Noen andre som har hatt noe slikt? Kjenner lite å ingenting når jeg sitter men det kommer med engang jeg reiser meg.

kan være du har strekt noen bånd/ muskler.. skjedde meg oxo engang. gjør veldig vondt!

hegemo skrev:
kan være du har strekt noen bånd/ muskler.. skjedde meg oxo engang. gjør veldig vondt!

Signerer denne.. Prøv å slapp litt av. Jeg har også hatt litt vondter i magen. Merker stoor forskjell på første og andre graviditet. Får liksom ikke slappet så mye av som sist gang./

Like ille fremdeles her, men ikke verre :) skal til legen i morgen tilig så får høre med han hva det kan være :) slappe av er ikke lett nei med en veeeeldig aktiv liten pike som er høyt å lavt hele dagen ;)

Jeg får slike vondter avog til, smertefullt men går fort over heldigvis.. Kommer ofte når jeg løfter noe tungt eller snur meg fort i senga feks.. Må vel bare prøveå ikke løfte så mye ( vet det er enklere sagt enn gjort, har selv ei datter på 21 mnd som er suuper mammadalt) .

Jeg har hatt nøyaktig det samme som du beskriver, også i forbindelse med å bære et barn, og for meg hjalp det rett og slett å roe tempoet helt, på alt, og begynne å ta mer hensyn til graviditeten! Lettere sagt enn gjort :P Men det fungerte for meg, og jeg håper det vil fungere for deg også!! 

Etter å ha hatt det slik i over en uke, valgte jeg å ringe føden for å høre (fikk bare beskjed om å se det an av fastlegen). Jeg fikk da komme opp på kontroll med engang, siden det hadde vart så lenge og det ble verre. Fikk da full sjekk med både utvendig og innvendig ul., da de var redd for at det kunne være noe på gang. .. Alt var heldigvis fint, men fikk streng beskjed om å roe ned ALT, for det kunne allikevel føre til for tidlig fødsel...De anntok at det var veldig sterke kynnere som kom.. :)

Back
Topp