Smerter i mellomgulvet! Erfaring ??

HM89

Glad i forumet
Januarlykke 2020
Hei !
Sniker fra januargruppa , da jeg trenger å høre om noen har opplevd det samme i noen av svangerskapene.
Jeg er 15 uker idag , og for 4 dager siden, fikk jeg plutselig smerter i mellomgulvet og baki ryggen i samme høyde. Ekstra vondt når jeg er i bevegelse og kan kjenne «ømheten» i en fartsdump og når jeg sitter. Veldig vondt når jeg skal legge meg ned på ryggen også.

Har vært hos legevakt og lege og fått syrenøytraliserende tabletter som jeg har gått på i to dager, da de trodde det kunne være syrerealitert. Men jeg har ikke hatt sure oppstøt eller sliti med noe halsbrann enda.. Jeg syns dette er ekkelt da det er nærme lunger og det som er. Sliter også med en puls som er oppi 115 som legen også vet om. Hjalp ikke disse tablettene skulle jeg tilbake på mandag. (Er heller ikke forstoppet)

Så hvis noen har vært borti det samme mens du har gått gravid, gjerne del erfaring med meg som begynner å bli bekymret <3 <3

Gallesteinsanfall? Vandrer smerten liksom? Og blir det verre når du legger deg på siden, og brått går over av seg selv?

Gallesteinsanfall? Vandrer smerten liksom? Og blir det verre når du legger deg på siden, og brått går over av seg selv?
Jeg har fjernet galleblæren. Det glemte jeg å skrive :) det er 7 år siden, noen måneder etter jeg fødte sønnen min.

Jeg har fjernet galleblæren. Det glemte jeg å skrive :) det er 7 år siden, noen måneder etter jeg fødte sønnen min.
Ok,men du kan faktisk ha gallestein som dannes i gallegangen hvis du er veldig uheldig. :-) Synes du det ligner på gallesteinssmerter? Ellers ville jeg nok dratt til lege og bedt om at de sjekker crp og utreder litt nærmere. Er flere organer i det området som kan bli betente osv.

Ok,men du kan faktisk ha gallestein som dannes i gallegangen hvis du er veldig uheldig. :) Synes du det ligner på gallesteinssmerter? Ellers ville jeg nok dratt til lege og bedt om at de sjekker crp og utreder litt nærmere. Er flere organer i det området som kan bli betente osv.
Litt, men det er mere ømt hvis du skjønner. Ømt å sitte, bevege meg og er fryktelig sliten. Høy puls.. de har tatt noen blodprøver , og CRP var på 10.. skal tilbake til legen på mandag , så får se hva som skjer videre da.. skummelt syns jeg , iallefall når det ligger baki ryggen også :(

Litt, men det er mere ømt hvis du skjønner. Ømt å sitte, bevege meg og er fryktelig sliten. Høy puls.. de har tatt noen blodprøver , og CRP var på 10.. skal tilbake til legen på mandag , så får se hva som skjer videre da.. skummelt syns jeg , iallefall når det ligger baki ryggen også :(
Synes absolutt du skal følge med. Du bør absolutt utredes nærmere. Tenker at det er noen indre organer,derfor du kjenner det både i mellomgulvet og ryggen slik som ved gallestein. Det betyr ikke at det er noe farlig,men tenker på div betennelser eller om så steiner. Be om blodprøver for å sjekke lever og andre organer,og evt ultralyd av organene. Hvis du blir veldig dårlig eller får feber etc så må du ikke nøle med legevakt. Håper du finner ut av det snart, ekkelt å ikke vite hva det er.

Synes absolutt du skal følge med. Du bør absolutt utredes nærmere. Tenker at det er noen indre organer,derfor du kjenner det både i mellomgulvet og ryggen slik som ved gallestein. Det betyr ikke at det er noe farlig,men tenker på div betennelser eller om så steiner. Be om blodprøver for å sjekke lever og andre organer,og evt ultralyd av organene. Hvis du blir veldig dårlig eller får feber etc så må du ikke nøle med legevakt. Håper du finner ut av det snart, ekkelt å ikke vite hva det er.
Ja, jeg får komme tilbake i morgen om jeg ikke er bedre. Jeg er heldigvis ikke værre heller.. skal be om blodprøvene du nevner , og evt en ultralyd. Gastroskopi har jeg ikke lyst å gå igjennom igjen pga de glemte å bedøve halsen min sist. Men ultralyd er vel kanskje førsteprioritet når du er gravid har jeg skjønt! Fant hjertelyden til lille Igår, så alt er bra der heldigvis <3 tusen takk for tips av deg. Setter jeg pris på :)

Ja, jeg får komme tilbake i morgen om jeg ikke er bedre. Jeg er heldigvis ikke værre heller.. skal be om blodprøvene du nevner , og evt en ultralyd. Gastroskopi har jeg ikke lyst å gå igjennom igjen pga de glemte å bedøve halsen min sist. Men ultralyd er vel kanskje førsteprioritet når du er gravid har jeg skjønt! Fant hjertelyden til lille Igår, så alt er bra der heldigvis <3 tusen takk for tips av deg. Setter jeg pris på :)
Ja,lille har det nok helt fint. Det er nok mer noe du plages med. :-) Tenkte med en gang på gallestein,men det er andre organer like ved der. Håper du snart blir bra.

Back
Topp