Smerter i magr

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Er det flere enn meg som får plutselige smerter i magen fra tid til annen? Merker feks av og til hvis jeg gjør brå bevegelser, som å røyse meg opp fra sofaen fort osv. Er ikke sann super vondt, men merker lissom at det strammer til i magen, kan ikke huske at det var slik i de forrige graviditetene:)

Er det flere enn meg som får plutselige smerter i magen fra tid til annen? Merker feks av og til hvis jeg gjør brå bevegelser, som å røyse meg opp fra sofaen fort osv. Er ikke sann super vondt, men merker lissom at det strammer til i magen, kan ikke huske at det var slik i de forrige graviditetene:)
Jeg har det også slik. Veldig kortvarig her, men plutselig hogger det til ved brå bevegelser. Og virker som det blir kraftigere for hver graviditet:confused:

Jeg har ikke hatt så mye av det, men nå i kveld så stakk det skikkelig da jeg reiste meg fra sofaen:eek:

Jeg har også mye stikkinger, murringer og ubehag fra tid til annen, som om det strammer seg litt ja. Jeg hadde sånn i forrige svangerskap også.

Jeg har mest stilkking og murring, og det kan komme når som helst, men det e nok helt normalt altså :)

Har kun stikkinger i lyskene om jeg reiser meg brått, men det er jo ligamentsmerter.
Har også en del murringer, fordi det vokser godt.
Men om du er bekymret ville jeg nok snakket om det med lege/jordmor. :happy:

Så «bra» å høre at vi er flere:p Begynte først å lure på om det kunne være kynnere, men det er. El altfor tidlig å kjenne allerede nå? Kan minne litt om veldig svake kynnere:p

Jepp.. noen ganger gjør det skikkelig vondt faktisk:/ har også veldig mye murringer.
Hadde det samme forrige svangerskap :)

En helg hadde keg så vondt atkeg trodde det var utenfor livmoren, heldigvis var det ikke det :)

Stikker når jeg hoster, nyser, reiser meg brått, osv.
Hadde det sist svangerskap også, ett av de første tegnene jeg kjente på at jeg var gravid den gang.

I dag har jeg gått med «sterke mensensmerter» hele dagen.... spesielt ille når jeg står oppreist.. området under navelen er også ekstremt sår og øm... føler også samtidig noe strekker seg innvendig, står i spenn på en måte... hvis jeg stryker over magen gjør der nesten vondt..

Kan ikke huske det var slikt med første mann for 4 år siden.. regner med det bare er at livmor vokser? Er 8+3...

Kjenner godt til det jeg også, tror at det er veldig normalt :-)

Jeg også kjenner at det gjør veldig vondt innimellom, det «svir» og murrer, tilnærmet som menssmerter (jeg hadde ganske sterke menssmerter ved normal syklus før jeg begynte med spiral) Men husker jo at jeg hadde akkurat de samme smertene disse ukene i første svangerskap også :) Så bekymrer meg ikke. Jeg syns det hjelper litt å ligge på magen da :P

Så bra at det har gitt seg! Ikke gøy å gå med slike bekymringer, og utenfor livmor er jo potensielt livstruende!
Nei det er det ikke, jeg ble itilegg gravid på clomifen, og da er sjangrene for å bli gravid utenfor livmoren større enn vanlig. Var helt utslitt av mine egne bekymringer og tanker ett par dager:p

Jeg også kjenner at det gjør veldig vondt innimellom, det «svir» og murrer, tilnærmet som menssmerter (jeg hadde ganske sterke menssmerter ved normal syklus før jeg begynte med spiral) Men husker jo at jeg hadde akkurat de samme smertene disse ukene i første svangerskap også :) Så bekymrer meg ikke. Jeg syns det hjelper litt å ligge på magen da :p
Blir bare kvalm av å ligge på magen.. Jeg som vanligvis alltid sover på magen.. Sover kjempedårlig når jeg ikke kan sove på magen.

Blir bare kvalm av å ligge på magen.. Jeg som vanligvis alltid sover på magen.. Sover kjempedårlig når jeg ikke kan sove på magen.

Jeg også er vant til å sove på magen, så gleder meg fint lite til at jeg ikke kan sove på magen mer :P det begynner vel å minke på tiden hvor det funker..

Back
Topp