Smerter i magen

BergenBaby2015

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
hei! De siste dagene har jeg hatt en slags krampe i magen. Er i hovedsak når jeg går eller er i bevegelse. Det er også litt vondt om noen rører magen. Noen som vet hva dette er? Det er ganske vondt til tider. Hadde ikke dette med førstemann, og ingen gravide jeg kjenner har erfart dette, så er litt i tvil. Legen min har ferie, men jeg kan selvsagt kontakte vikar om det ikke gir seg :)

hei! De siste dagene har jeg hatt en slags krampe i magen. Er i hovedsak når jeg går eller er i bevegelse. Det er også litt vondt om noen rører magen. Noen som vet hva dette er? Det er ganske vondt til tider. Hadde ikke dette med førstemann, og ingen gravide jeg kjenner har erfart dette, så er litt i tvil. Legen min har ferie, men jeg kan selvsagt kontakte vikar om det ikke gir seg :)
Ville ringt føden å hørt :) Sikkert ufarlig, men heller en sjekk for mye enn for lite.
Kan jo være mye forskjellig.. Ligamentsmerter, magemusklene som deler seg, blindtarmen, luft og ting jeg ikke har hørt om.

Hadde selv hinsides smerter som pågikk i flere timer, kunne ikke bevege meg en millimeter, ikke røre magen eller noe. Det var visstnok magemusklene som delte seg da de ikke kunne se noe galt på ul. Er tredjegangs og aldri opplevd slike smerter før.

Jeg har også intense magesmerter til tider, det er jentungen som tørner tulling og banker musklene og tarmsystemet mitt tror jeg, jeg må rett og slett bare løpe på do ved første tegn på at smertene gir seg og jeg kan røre meg, hvis ikke gjør jeg på meg på stedet :p

Hmm.. takk for svar :) spørs om det bare er livmoren som vokser veldig fort for tiden. Synes jeg plutselig fikk skikkelig mage. Så lenge jeg ligger går det fint, men det blir ikke så mye ligging når en har en treåring i hus. Håper det gir seg :)

Hmm.. takk for svar :) spørs om det bare er livmoren som vokser veldig fort for tiden. Synes jeg plutselig fikk skikkelig mage. Så lenge jeg ligger går det fint, men det blir ikke så mye ligging når en har en treåring i hus. Håper det gir seg :)
Åååå sånn! Det hadde jeg også natta før jeg poppet, jeg holdt på å klikke av magesmerter!

Kan vere kynnere da, magen strammer seg og øver seg til fødsel :) heilt normalt og alle har det i ulik grad, men ring føden for å vere sikker :)

Hadde mange rare smerter i magen. Men er du usikker, så skal du alltid ringe og snakke med JM eller lege :)

Back
Topp