Smerter i magen

Rosa89

Rosa89
Eg har de siste dagene hatt smerter i venstre side av magen.Det er over navlen men ikke i ribbeina.Har også smerter som kommer og går i høyre siden og lett hodeverk.De på sykehuset sa at eg skulle ta kontakt om eg fikk mer smerter ( det var før smertene kom på venstre siden ) har ok bt på 123/81 målt før idag og ikke protein i urinen på Tirsdag hvertfall.
Bør eg kontakte føden pga magesmertene eller er det bare musklene som blir mørbanka?
Eneste eg kan se er at eg har plutselig noen veldig tydlige blodårer der eg har vondt.Har hatt litt feber før idag men den er borte nå..Siden eg går på sykehuset så ofte for kontroll vil eg liksom ikke ringe og gnåle der unødvendig..Hadde dere ringt?
Kjenner godt med liv i magen :)

De sa jo du skulle ringe ved mer smerter. Heller ring en gang for mye enn for lite :-)

Ville heller ringt en gang for mye, så får de avgjøre hva de tror det er og om de vil ta deg inn på sjekk :)

Ring! Spesielt når du har hatt feber. Du er ikke masete, du bærer på et menneskebarn og er bekymret for om alt er bra. Klart du skal finne ut av det :happy:.
Lykke til og god bedring. Hold oss gjerne oppdatert, så vet vi at det går bra med deg.

Sa dei nåke om ka som kunne vere grunnen? Uansett god bedring! ❤️

Tenkte det samme som Gledeståre at når du har hatt feber så bør du ringe :) Heller en gang for nye enn en for lite!

hvordan går det?

Eg ringte først fastlegen men han kunne ta meg inn på Torsdag :-/
Så da får eg ringe sykehuset.Tok bt igår og det var litt forhøyet undertrykk men ikke for høyt.Hevelsene holder seg likt men nå har eg hatt hodepine siden igår.
Eg føler meg kjempe varm og svetter men termoteret vårt har slutta og virke :(

Så da får eg ringe sykehuset.Tok bt igår og det var litt forhøyet undertrykk men ikke for høyt.Hevelsene holder seg likt men nå har eg hatt hodepine siden igår.

Ring sykehuset du!
Hvor sitter hodepina?

Ja, ring sykehuset! liker ikke at du føler deg sånn! Syns du bør få deg en sjekk MED EN GANG! Bare tvinge det gjennom dersom du møter en" du kan ikke bare ringe oss direkte-person". Det er deg og din babys helse!

For øvrig skal alle legekontor ha akuttimer, så du kan ringe til fastlegen å si at du vil ha det!

Stå på krava, ikke vær redd! Du har min fulle støtte!

Ring sykehuset! Jeg fikk forøvrig time hos fastlegen min med en gang når jeg ringte pga kvalme og hodepine. De tok meg veldig alvorlig!

Lurer også på hvor hodepinen sitter.

Ring sykehuset du!
Hvor sitter hodepina?

Hodepinen sitter fremme i pannen og går litt bakover i tinningen.
Fikk komme inn til fastlegen til slutt når eg møtte opp i person for og ta bt.Det var heller lavt en høyt sa de.
Eg fikk beskjed om og ta paracet og hvile..
Smertene i magen har gitt seg og eg får se det an til i morgen..Eg skulle komme med ny urin og ta bt på Torsdag hos legen igjen.

Igår ble eg skikkelig svimmel og holdt på og svime av men legen sa det for eg hadde lavt bt.Synes ikke at 108/68 er lavt, det er det eg pleier og ha når eg ikke er gravid.

Nå har babyen beveget seg godt i ettermiddag og kveld så eg roer meg litt da.

Ring sykehuset! Jeg fikk forøvrig time hos fastlegen min med en gang når jeg ringte pga kvalme og hodepine. De tok meg veldig alvorlig!

Lurer også på hvor hodepinen sitter.

De sa at det var helt normalt at gravide var kvalme og hadde hodeverk..
Men nå kom eg på en ting, eg er rhesus negativ..Kan en bli dårlig om en begynner og danner antistoffer?

Hodepinen sitter fremme i pannen og går litt bakover i tinningen.
Fikk komme inn til fastlegen til slutt når eg møtte opp i person for og ta bt.Det var heller lavt en høyt sa de.
Eg fikk beskjed om og ta paracet og hvile..
Smertene i magen har gitt seg og eg får se det an til i morgen..Eg skulle komme med ny urin og ta bt på Torsdag hos legen igjen.

Igår ble eg skikkelig svimmel og holdt på og svime av men legen sa det for eg hadde lavt bt.Synes ikke at 108/68 er lavt, det er det eg pleier og ha når eg ikke er gravid.

Nå har babyen beveget seg godt i ettermiddag og kveld så eg roer meg litt da.

Pannehodepine, smerter på høyreside ved ribbeina er klare tegn på sv.forgiftning. Men stemmer jo ikke med normalt blodtrykk. Du får følge med fremover å be lege/jordmor passe godt på også, for plutselig kan ting endre seg over natta.

Pannehodepine, smerter på høyreside ved ribbeina er klare tegn på sv.forgiftning. Men stemmer jo ikke med normalt blodtrykk. Du får følge med fremover å be lege/jordmor passe godt på også, for plutselig kan ting endre seg over natta.

Legene på sykehuset er veldig obs og sist sjekket de gjennomstrømningen i navlesnor, tok blodprøver og sa at eg skulle gå ekstra til legen de ukene eg ikke skulle på sykehuset for kontroll.
Våkner eg av hodeverk i morgen også kommer eg til og ringe sykehuset for og høre med de.

Legene på sykehuset er veldig obs og sist sjekket de gjennomstrømningen i navlesnor, tok blodprøver og sa at eg skulle gå ekstra til legen de ukene eg ikke skulle på sykehuset for kontroll.
Våkner eg av hodeverk i morgen også kommer eg til og ringe sykehuset for og høre med de.

Godt å høre at de følger med deg og at du kommer til å ta kontakt!

Godt å høre at de følger med deg og at du kommer til å ta kontakt!

De er ekstra obs siden eg har sv diabetis og er ekstra utsatt for forgiftning da.Synes de er mye flinkere og følge opp dette svangerskapet en forrige.Så det er eg veldig fornøyd med :)

De sa at det var helt normalt at gravide var kvalme og hadde hodeverk..
Men nå kom eg på en ting, eg er rhesus negativ..Kan en bli dårlig om en begynner og danner antistoffer?
Jeg er også rh negativ. Har ikke hørt noe om at man blir dårlig om man danner antistoffer.

De er ekstra obs siden eg har sv diabetis og er ekstra utsatt for forgiftning da.Synes de er mye flinkere og følge opp dette svangerskapet en forrige.Så det er eg veldig fornøyd med :)

Da er du heldig, her er det motsatt. Ble lovet tett oppfølging denne gangen, men tror de har glemt alt. Fikk ikke en gang oppfølging for diabetes før i uke 28.

Da er du heldig, her er det motsatt. Ble lovet tett oppfølging denne gangen, men tror de har glemt alt. Fikk ikke en gang oppfølging for diabetes før i uke 28.

Såpass ja.Eg krevde og ta glukose bel selv hos legen.Siden eg har spydd i over 20 uker regnet eg med det var mye mer hormoner i sving denne gangen.Derfor har eg vært obs selv.Min fastlege ville jo at eg skulle ta ny belastning, når eg tok 18 enheter insulin pr dag.Så han er jo ikje klok i hodet :O

Back
Topp