Babymagen1990
Førstegangsgravid
I går ettermiddag/kveld begynte jeg å få smerter øverst, ca. på midten, av magen. Ca. mellom puppene og navlen, for å forklare hvor. Ikke nederst i magen der babyen ligger. Disse smertene gav seg ikke, og jeg hadde vondt hele natten og sov kun et par timer. Jeg begynte å lese hva dette kunne være på internett, og ble redd for at jeg hadde fått svangerskapsforgiftning med HELLP-syndromet. Da morgenen kom ble jeg veldig kvalm og kastet masse opp, og ble også svært svimmel i de periodene jeg kastet opp. Magesmertene er konstante og tilstede hele tiden, men har likevel noen "topper" det er ekstra vondt. På smerteskalaen vil jeg si de varierte mellom 3-6 på en skala til 10. Jeg reiste ihvertfall til fastlegen, som diagnostiserte meg med akutt gastritt. Fikk beskjed om å reise hjem og kontakte føden om det ikke gav seg. Noen som har opplevd dette? Noen som har hatt svangerskapsforgiftning med HELLP-syndromet og vil si litt om hvordan dere opplevde dette? Har ikke helt klart å slippe tanken på at det kan være svangerskapsforgiftning, da smertene fremdeles er tilstede. Nå har jeg hatt de i over et døgn:-(