smerter i magen

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
På vei hjem fra barnehagen i dag morges fikk jeg krafige smerter ned på høyre side i magen.

Klarte nesten ikke å løfte høyre fot får å gå. Jeg hadde bare lyst å legge meg ned.

Når jeg nesten var hjemme så var det ikke like vondt lenger, bare litt murringer nedi der.

Tenkte med en gang på blindtarmen, men siden det har gått sånn noenlunde over nå regner jeg med at det ikke er det.

Kan det komme av bekkenløsningen kanskje?

Noen som har peiling?

Ringer selvfølgelig legen hvis det kommer igjen.

Huff da.. Kan jo være alt mulig fra strekksmerter, bekkenløsning, en forstrukket muskel, kynner... Jeg hadde tatt kontaktmed lege om det skjer igjen, men viss du kjenner liv og sånn nå så er nok alt i orden..

Men, viss du er stresset over det så er det jo bedre å snakke med en lege så får du iallefall litt mindre å tenke på :)

Jeg var hos legen i forje uke med samme smerter som du beskriver. Da var det bare luft hehe. Kjempe flaut , men det kunne vist være skikkelig smertefullt siden det ikke er så mye plass lengre. Men dette var jo bare i mitt tilfelle da. Hadde nok ringt hadde det kommet igjen :)

Ja, kan jo hende det rett og slett bare var luftsmerter. Har lagt med omgangssyken ett par dager nå.
Så kan jo hende det kommer av det. Får ta det opp på mandag når jeg skal til jordmor.

Er skikkelig hypokonder så stresser litt med det, samtidig som jeg prøver å være fornuftig å ikke tenke det verste.

Er ikke like enkelt hele tiden ;)

Jeg hadde to dager med smerter nede på høyre side som også spredte seg ut på flanken og bak på ryggen. Tok seg heftig opp en kveld, så jeg reiste ned på legevakt. Ingeting som viste på prøvene og alt ok med baby. Legen min trodde også det kunne vært luft som hadde satt seg fast der/evt strekksmerter. Jeg har det fortsatt innimellom, men ikke konstant og ikke særlig vondt. Det kan jo være ulike grunner, og luft eller strekksmerter en av de. Men tenk også på urin. Nyrene ligger jo bakpå ryggen der og urinveiene på sidene. Kan fort få UVI som kan gi litt diffuse smerter i graviditeten :)

Håper du slipper å få det igjen! Hørtes ut som luftsmerter... Det kan jo være helt grusomt :p

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Jeg var hos legen min på mandag med akkurat det samme problemet. Jeg hadde da kjent disse smertene i 2 døgn. Alt var normalt med meg og baby. Var hos osteopaten min på onsdagen og hun fant spenning og betennelse rundt muskelfestet til hoftebeinet. Helt normalt i en graviditet siden alt strekker og endrer seg i bekkenet :) Hun hjalp meg mye, og nå kjenner jeg bare litt murring når jeg løfter beinet og er ute å går.

Hvis smertene ikke gir seg, få behandling! Det hjelper absolutt og er verdt pengene :)

Har hatt samme smerter som du beskriver innimellom igjen lenge.. Var å fikk sjekket det, samt noe som kjentes ut som ekstremt mageknip, i uke 17, og fikk beskjed om at det bare var luft eller strekksmerter. De fant i hvertfall ikke ut at det kunne være noe annet ;)

Høres ut som luft ja. Det er jo helt grusomt! Når luftsmertene er som værst her så ligger jeg i fosterstilling og griner. :p Kjennes ut som starten på en fødsel.

Høres ut som luft ja. Det er jo helt grusomt! Når luftsmertene er som værst her så ligger jeg i fosterstilling og griner. :p Kjennes ut som starten på en fødsel.
Nett som jeg skulle skrevet det selv.....

Back
Topp