smerter i magen

kn20

Andre møte med forumet
Hei hei :) i hele dag har jeg hatt veldig vondt i magen. ikke hele tiden, men spesielt når jeg setter/reiser meg, og bøyer meg. det gjør da vondt rundt navvelen, og det kniper skikkelig til om jeg løfter høyre fot.
jeg hadde mye vondt i forrige (mitt første) svangerskap, og det viste seg da å være disse ligamentene som strakk seg, er det mange som sliter med det? og hvor gjør det da vondt? jeg husker ikke dette helt :/ men håper det bare er disse igjen!
man blir jo lett bekymret. :)

Jeg får ligamentsmerter om jeg vrir meg feil i senga, reiser meg på en spesiell måte osv. Da gjør det vondt fra siden av magen og inn til navlen, men det gjør jo bare skikkelig vondt i noen sekunder, før det gradvis gir seg.

Jeg har også en del vondt. Har ikke vondt så langt oppe som deg. Men nede ved livmoren og i lysken på høyre side. Det gjør veldig vondt i noen sekunder så går det over. Blir jo bekymret, men håper det er normalt.
Ellers får jeg en del vondt i magen på jobb når jeg står bak kassa og magen kommer inntil disken. Så må hele tiden stå litt unna.

Høres ut som ligamentsmerter ja :( :) Og det vil du nok kjenne ofte fremover :)

Høres veldig kjent ut, og er vel ligamentsmerter... Får vondt når jeg strekker meg, når jeg snur meg i sengen, når jeg reiser meg opp fra sittende til stående +++ Ikke behagelig, men er nå bare slikt man må gjennom...

Jeg skulle "velte" meg ut av sofa'n for noen uker sida, og det kjentes ut som at jeg regna innvendig, rett ved hoftekulen. Etter det har jeg hatt vondt hvis jeg kommer borti magen der, det er så ømt! Jeg har vel bare strekt noe? Noen som har vært borti lignende? Og burde det ikke bli bra snart?

takk for svar, det var nok det det var. men de var voldsomme den dagen.. mye mindre nå, men de er der fortsatt :)

Back
Topp