Smerter i magen

~Purpalicious~

Gift med forumet
I over en uke nå har jeg hatt smerter i nedre del av magen når jeg går.
De gir seg ikke før jeg stopper helt opp. Da smertene begynte på jobb også,
fant jeg ut at jeg måtte ta turen til legen. Men de skjønte ikke hva det var.
Hun lurte kanskje på om det var bekkenløsning, men syns det er rart, siden
smertene sitter i magen og ikke i bekkenet. I tillegg har jeg mye kynnere, så hun
sykmeldte meg en uke og beskjed om å ta det med ro. Så får vi se hva som skjer
når jeg skal tilbake.
Litt godt faktisk å ikke stresse på jobb kjenner jeg, det har vært hektisk der de
siste ukene, og jeg har jobbet mye i en periode nå.
Men lurer virkelig på hva smerter det er. Har tenkt på ligament smerter, men rart
at det er konstant når jeg går.
Ble langt dette, måtte bare fortelle det.
 
Jeg har fått noen stikkende smerter nederst i magen jeg også, og merker det når jeg er i bevegelse, men også når jeg er i ro. Har også hatt en del lubnere i det siste. I går var det ekstremt. Vet ikke hva det kan være jeg. Men skal på kontroll på mandag, så får spørre da. Vil helst ikke sykmeldes enda jeg... Har en haug med foreldresamtaler jeg må få unna først iallefall...
 
Jeg har vondt i venstre siden av magen når jeg går må stoppe opp. Og blodtrykket mitt var høyt, de tror det kan være begynnende svangerskapsforgiftning til meg da. Må til legen å mæle blodtrykk tre ganger i uken :(
 


smama skrev:
Jeg har vondt i venstre siden av magen når jeg går må stoppe opp. Og blodtrykket mitt var høyt, de tror det kan være begynnende svangerskapsforgiftning til meg da. Må til legen å mæle blodtrykk tre ganger i uken :(


Smertene sitter som et lite belte fra venstre til høyre side. Kjenner litt ut som sting, bare alt for langt ned, hvis du skjønner.
Spent på hva blodtrykket mitt er jeg da, for jeg tror kanskje det er lavt, men kanskje det er høyt. Spent på hva urin og blodtrykk er neste uke. Skal både til lege og jm.
 
Jeg har det likt. Føler det er kynnere som gjør dette jeg... Blitt halvt sykemeldt nå og har mindre kynnere :)
 
Jeg har det likt. Føler det er kynnere som gjør dette jeg... Blitt halvt sykemeldt nå og har mindre kynnere :)
 
Jeg hadde dette sist, og har fått det igjen nå. Har fått beskjed om at det er en form for kynnere, og at jeg bør roe ned når jeg kjenner det. Jeg ble delvis sykmeldt på grunn av dette i forrige svangerskap, og det hjalp veldig. Kjenner det godt dersom jeg har gått litt for mye eller litt for raskt.

Dette står forresten i Uke-for-Uke kalenderen min for tvillinggravide: "Du kan få følelsen av hold på siden når livmorens stabiliseringsbånd gir seg i takt med at barna vokser. Smertene forsvinner normalt når du hviler deg. La det være et signal fra kroppen om at du skal sette ned farten ..."
 
Jeg var inne hos jordmor forrige uke pga. det samme. Smerter i høyre side i nedre del av mage når jeg går, og hvis jeg sov på den ene siden på natten... Er også nå av og til når jeg sitter rolig, men hun sa at det var veldig normalt, og at det er noe greier der nede som strekker seg (husker ikke helt hva hun kalte det) Ikke farlig heller, bare å ta det mer med ro når man har det slik. Jeg "sliter" også en del med kynnere, så kanskje det er en liten sammenheng på at alt skal modnes og gjøre seg klar til større baby og fødsel ;-)
Jeg måtte også spørre om jeg måtte gå sånn frem til fødsel, men dette var tydeligvis noe som kom til å gå over etter hvert. Så det blir spennende og se :-) 
Jeg jobber bare 40% nå (bhg), og kjenner at det hjelper. 4 halve dager og en dag fri. 


 
Back
Topp