Smerter i magen ved aktivitet

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Har i de siste dagene fått smerter nede i magen ved aktivitet. De har kommet etter korte gåturer og etter en liten tur på kjøpesenteret. Det minner litt om sting/hold og kommer ca 10 cm nedenfor navelen litt mot høyresiden. Noen som vet hva dette kan være? En jordmor jeg snakket med mente det var kynnere, men leser nå at en kynner varer veldig kort, kanskje 30 sek. Disse smertene går ikke over før jeg har hvilt meg litt.

Kan det være ligamentsmerter? Jeg får noe lignende hvis jeg reiser meg brått etter å ha sittet eller ligget en stund.

Jeg synes at kynnere kjennes mer ut som at hele livmorområdet blir stramt og rart, ikke bare deler av det. Men her kan det henge i i lenger enn 30 sek hvis jeg ikke tar det med ro. Jeg har imidlertid begynt å merke en annen smerte i det siste. Den høres litt ut som du forklarer - mer som at man er litt støl i nedre deler av magen. Jeg har tenkt at det er fordi magen vokser en del nå og blir "hengende" over kanten liksom. Men jeg er ikke bombesikker altså - jeg synes det er så mye ømhet og vondter at det er vanskelig å skille noen ganger :bag:

Jeg synes at kynnere kjennes mer ut som at hele livmorområdet blir stramt og rart, ikke bare deler av det. Men her kan det henge i i lenger enn 30 sek hvis jeg ikke tar det med ro. Jeg har imidlertid begynt å merke en annen smerte i det siste. Den høres litt ut som du forklarer - mer som at man er litt støl i nedre deler av magen. Jeg har tenkt at det er fordi magen vokser en del nå og blir "hengende" over kanten liksom. Men jeg er ikke bombesikker altså - jeg synes det er så mye ømhet og vondter at det er vanskelig å skille noen ganger :bag:
Enig i det du skriver der er øm nederst i magen... ganske sikker det er pga kynnere, får det når jeg lugger på sofaen og nå , inne i en alt for mange kynnere periode!! Prøver Paracet for å roe de ned!

Skulle akkurat skrive det. Jeg kjenner også denne stølheten nederst i magen. Kan nesten ikke bære tungt mer pga det, for da henger det lenge i. Det startet da jeg bar hjem en vannmelon på 11kg :P men nå får jeg det hver dag, stort sett ved bæring, men noen ganger også hvis jeg sitter feil.

Høres ut som ligamentsmerter. På meg kjennes de hvis jeg går for fort eller hvis jeg går på hardt underlag som asfalt eller lignende. Det føles som du sier som sting, og blir veldig vondt om jeg ikke setter meg ned og hviler litt. De starter i trusekanten og stråler oppover på sidene av magen. Kynnere er mer som om hele magen strammer seg og varer lengre og kommer også når jeg sitter i ro.

Jeg syns det høres ut som ligamentsmerter. Jeg fikk mye det tidligere i svangerskapet, særlig ved aktivitet eller om jeg vrei meg litt feil. Kjentes ut som et knivstikk eller elektrisk støt, og så fortsatte det å verke en stund etterpå. Ga seg temmelig raskt ved hvile.

Skulle akkurat skrive det. Jeg kjenner også denne stølheten nederst i magen. Kan nesten ikke bære tungt mer pga det, for da henger det lenge i. Det startet da jeg bar hjem en vannmelon på 11kg :p men nå får jeg det hver dag, stort sett ved bæring, men noen ganger også hvis jeg sitter feil.
Vannmelon på 11 kg?! :wideyed: :hilarious: Du har skikkelig dilla ass :D

Jeg har akkurat det samme - stingfølelse på høyre side litt under navelen. Stopper opp og hviler når jeg kjenner det, og da går det over. Men ganske irriterende hvis jeg har dårlig tid. Spurte legen min om det og hun mente det var ligamentsmerter.

Vannmelon på 11 kg?! :wideyed: :hilarious: Du har skikkelig dilla ass :D
Haha ja har det, og i tillegg så er de tyrkiske vannmelonene enorme så tror ikke man får noen som veier mindre omtrent :P

Skulle akkurat skrive det. Jeg kjenner også denne stølheten nederst i magen. Kan nesten ikke bære tungt mer pga det, for da henger det lenge i. Det startet da jeg bar hjem en vannmelon på 11kg :p men nå får jeg det hver dag, stort sett ved bæring, men noen ganger også hvis jeg sitter feil.
Må både flire litt av - og skulle ønske det var meg - vannmelondilla :p 11 kg!!

Er så enig! Veldig godt :) har hatt det både plain på strandtur og i salaten til grillmaten her i Danmark i dag. Nam!
Åh, vannmelon i salat er supergodt! Det har vi hatt i dag også :D Salat med vannmelon, fetaost, gode oliven, basilikum og røstede pinjekjerner er en av de beste salatene jeg vet om :love017

Edit: Ups, så nå hvilke tråd det var. Kanskje vi må lage egen vannmelontråd og ikke kuppe denne :angelic: :hilarious:

Åh, vannmelon i salat er supergodt! Det har vi hatt i dag også :D Salat med vannmelon, fetaost, gode oliven, basilikum og røstede pinjekjerner er en av de beste salatene jeg vet om :love017

Edit: Ups, så nå hvilke tråd det var. Kanskje vi må lage egen vannmelontråd og ikke kuppe denne :angelic: :hilarious:
Oi da... Kanskje ikke helt etter tema... Men salaten hørtes knall ut :p

Mannen min spiser vannmelon med fetaost og brød. Må innrømme at jeg klødde meg litt i hodet da jeg så det første gang :p

Back
Topp