Smerter i magen på natten

Merethe_85

Andre møte med forumet
Jeg har begynt å få så smerter i magen når jeg sover/ligger i senga. Bytter på å ligge på venstre side og på ryggen. Det gjør vondt uansett hvordan jeg ligger. Klarer ikke forklare smerten, har ikke kjent noe lignende før.
Jeg er gravid i uke 36.
Noen andre som har/har hatt noe lignende?

Har du pratet med jordmor om dette ?
Jeg har ikke opplevd dette selv ,men kan det være at babyen har snudd seg og klemmer på en nerve eller noe ?
Magesmerter i graviditet hadde jeg uansett sjekker opp i, med fødeavdeling,lege eller jordmor.

Jeg hadde det når jeg gikk gravid denne gangen, var ikke noe farlig (for min del) men virket som at han presset på noen nerver osv :) Det var ivertfall det min jordmor kunne fortelle meg:happy: Men er du i tvil så ta en telefon til føden :)

Jeg har nevnt det for legen før når jeg hadde mindre smerter. Hun sa han klemte på noen nerver og at det ikke var noe farlig. Jeg skal til legen på torsdag, så tenkte å nevne det igjen. Men tenkte å høre med dere her inne, for jeg syns ikke alltid legen kommer med så gode svar..

Jeg har nevnt det for legen før når jeg hadde mindre smerter. Hun sa han klemte på noen nerver og at det ikke var noe farlig. Jeg skal til legen på torsdag, så tenkte å nevne det igjen. Men tenkte å høre med dere her inne, for jeg syns ikke alltid legen kommer med så gode svar..
Huff skjønner.. hva med å ringe føden og høre i tillegg ? :happy:

Tror nok det beste er å ringe føden, de er jo spesialisert innen dette, i motsetning til en fastlege som har mer allmenn kunnskap. Masse lykke til og håper det går over snart :)

Jeg har det akkurat på samme måte! Får så vondt i magen på nettene noen ganger, spesielt når jeg skal bytte side eller reise meg opp. Skal høre med jordmor i dag.

Hei igjen! Jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg for. Kan være både «rare kynnere», press på nerver og baby som har lagt seg «til rette» og da må bytte stilling. Så lenge det ikke er andre symptomer på svangerskapsforgiftning eller andre unormaliteter skulle jeg ta det helt med ro :-) men er du selv i tvil kan du jo ringe føden og høre med de selv.

Hei igjen! Jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg for. Kan være både «rare kynnere», press på nerver og baby som har lagt seg «til rette» og da må bytte stilling. Så lenge det ikke er andre symptomer på svangerskapsforgiftning eller andre unormaliteter skulle jeg ta det helt med ro :) men er du selv i tvil kan du jo ringe føden og høre med de selv.

Okej. Det var litt beroligende for meg også Jeg tror nok jeg hadde fått samme svar. Tusen takk! Og masse lykke til videre med magen og babyen

Back
Topp