smerter i magen (nede ved skambeina)

Håpefull ♡

Gleder meg til fortsettelsen!
Augustmødrene 2014
Hei,

Dette er mitt første graviditet, jeg er 31+3 og har i de siste to dagene hatt intense smerter nedentil i magen.. det er en sårt, ømt, en vanvittig tunghet følelse som kommer når jeg beveger meg. Jeg klarer ikke å ligge på ryggen, har store vanskeligheter med å stå opp hvis jeg sitter eller ligger.

Paracet hjelper litt, men det er fremdeles vanskelig å gå..

Jeg føler også litt nedpress i tissen, og nå jeg er på do føler jeg et økende trydd nedover.

Jeg lurer på om det er vanlig, eller om jeg burde ta kontakt med legen.

Er førstegangs selv, så har ikke noe erfaring men smerter nedentil i magen, kan ikke det være bekkenløsning? Ville ringt lege å fått avklart hva det er:-) god bedring

Har du konstant vondt? er 31+3 nå, og jeg har vondt på samme måte som deg, høres det ut. Bare at jeg har ikke vondt hele tiden. Vanskelig å sitte av og til, da det gjør så vondt. Skal til legen den 10., så skal høre litt hva det er da :)

takk for svar jentene! jeg har vondt konstant ja, og det blir verre i løpet av dagen. Om kvelden klarer jeg ikke å bevege meg uten hjelp av mannen. Mulig at det er bekkenløsning ja, uten at jeg har noe peiling på det.

Skal prøve å ikke tenke på det og som du Mrs. Usman, skal jeg prøve å tenke positiv! kun 2 måneder med den tunge magen her :)

Takk for at du hørte på meg.tror meg jeg har det samma også trenger hjelp av man min hvis jeg skal på do om natt.eller hente melk til sønnen.tenk hvor vanskelig er til meg men et barn også . Men gleder meg også at det er ikke lenge til at jeg har det sån :-)

Hei,

Dette er mitt første graviditet, jeg er 31+3 og har i de siste to dagene hatt intense smerter nedentil i magen.. det er en sårt, ømt, en vanvittig tunghet følelse som kommer når jeg beveger meg. Jeg klarer ikke å ligge på ryggen, har store vanskeligheter med å stå opp hvis jeg sitter eller ligger.

Paracet hjelper litt, men det er fremdeles vanskelig å gå..

Jeg føler også litt nedpress i tissen, og nå jeg er på do føler jeg et økende trydd nedover.

Jeg lurer på om det er vanlig, eller om jeg burde ta kontakt med legen.

Sniker fra juli. Er førstegangs selv.Såvidt jeg har forstått det er det flere typer bekkenløsning. Jeg har foran, ved symfysen. (Under tissen rett og slett ) Jeg kjenner det som om jeg har lånt en herresykkel, stått og syklet for så å glippe og lande på jernstanga mellom beina.

Det finnes mye du kan gjøre selv for å mildne symptomene, blant annet å ha samlet bein når du går ut av senga eller snur deg i senga. Puter mellom beina når du ligger. Du skal også alltid sitte å ta på benklær. Unngå å stå på et bein, men ha lik vekt på begge beina. Ha lik vekt når du bærer også, handleposer osv. Og unngå bakker. Du skal også gå med korte steg. Prøve å unngå alt som gjør vondt. Knipeøvelser (uten å bruke rumpen) skal også hjelpe.

Du kan få fysioterapi dekket dersom du får lege til å skrive en henvisning med " bekkenløsning med gangvansker". Fysioterapeut kan også ha bekkenbelte til utlån som hjelper å ha på nå du går. Prøv å finne en fysioterapeut som er spesialisert på bekkenplager.

Jeg vet ikke om dette var noe til hjelp jeg. Men det var mine tips ved evt bekkenløsning.

Det er noe som heter bekkenlåsning også, men det kjenner jeg ikke til.

:)

Last edited:
Back
Topp