Smerter i magen etter fødsel

Nessa85

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Junibollene 2023
Er det vanlig at en har smerter nederst i magen etter fødsel? Ikke sånn konstante smerter. Kommer og går litt. Men vondt visst jeg trykke på magen. Har ikke feber eller noe andre tegn til infeksjon.
 
Er det vanlig at en har smerter nederst i magen etter fødsel? Ikke sånn konstante smerter. Kommer og går litt. Men vondt visst jeg trykke på magen. Har ikke feber eller noe andre tegn til infeksjon.
Har du født allerede? Gratulerer!
Jeg hadde en del smerter midt i magen pga jeg fikk navlebrokk under fødselen. MEN de var ikke intense smerter. Ellers så var jeg veeeldig sliten i kroppen den første uken, klarte nesten ikke å gå.
Kan det være du opplever svake etterrier?
 
Er det vanlig at en har smerter nederst i magen etter fødsel? Ikke sånn konstante smerter. Kommer og går litt. Men vondt visst jeg trykke på magen. Har ikke feber eller noe andre tegn til infeksjon.
Har du forresten spurt jordmor/helsepersonell om dette?
 
Har du født allerede? Gratulerer!
Jeg hadde en del smerter midt i magen pga jeg fikk navlebrokk under fødselen. MEN de var ikke intense smerter. Ellers så var jeg veeeldig sliten i kroppen den første uken, klarte nesten ikke å gå.
Kan det være du opplever svake etterrier?
Tusen takk :Heartred Ble satt i gang for en uke siden. Lille kom i rakettfart når fødselen først satt i gang. Så ble styrtfødsel.
Snakka med helsesykepleier som sa jeg måtte være obs på feber eneste.
Kjennes anna enn etterrier. Har hatt en del av det også. Er i veldig god fysisk form siden fødselen gikk så fort og da ikke brukte så mye krefter over tid.
Bare redd for infeksjon. Hadde det sist, men hadde da høy feber i tillegg. Kan bare ikke huske om det var noe smerter i tillegg.
 
Tusen takk :Heartred Ble satt i gang for en uke siden. Lille kom i rakettfart når fødselen først satt i gang. Så ble styrtfødsel.
Snakka med helsesykepleier som sa jeg måtte være obs på feber eneste.
Kjennes anna enn etterrier. Har hatt en del av det også. Er i veldig god fysisk form siden fødselen gikk så fort og da ikke brukte så mye krefter over tid.
Bare redd for infeksjon. Hadde det sist, men hadde da høy feber i tillegg. Kan bare ikke huske om det var noe smerter i tillegg.
Uff, da vet jeg ikke hva det kan være. Kan også være muskulær? Jeg hadde prøvd å bestille time hos lege eller gynekolog hvis det ikke gir seg ila helgen.
 
Er det vanlig at en har smerter nederst i magen etter fødsel? Ikke sånn konstante smerter. Kommer og går litt. Men vondt visst jeg trykke på magen. Har ikke feber eller noe andre tegn til infeksjon.
Jeg hadde det slik, var vondt å ha baby liggende på brystet hvis hun spente osv. Var på kontroll hos JM og alt var fint og det var vanlig med litt smerter for alt ska liksom legge seg tilbake på plass igjen. Usikker på om det er det samme hos deg! Det gav seg heldigvis da:)
 
Her også hadde jeg vondt i magen de første dagene etter fødsel. 1 uke siden nå, og det er ikke slik lengre. Bare litt ubehag iblant. Jeg følte litt at det var nor luftsmerter, også at jeg var øm pga jordmor måtte stoppe en blødning etter fødsel. Men sikkert lurt å sjekke det opp om det ikke gir seg innen få dager?
 
Takk for svar. Da er det helt sikkert innen for normalen. Venter noen dager å ser :happy:
 
Er det vanlig at en har smerter nederst i magen etter fødsel? Ikke sånn konstante smerter. Kommer og går litt. Men vondt visst jeg trykke på magen. Har ikke feber eller noe andre tegn til infeksjon.
Sånn hadde jeg forje svangerskap, fant ut etter hvert at jeg hadde glemt å tisse og pressa ut ungen med urin i blæra, slet med å tisse etterpå, gjorde vondt da jeg bøyde meg, drøy uke etter fødsel så sa det stopp og jeg dro på legevakta etter å ikke ha tisset den dagen, hadde da gått over fra litt vondt til kjempevondt
 
Sånn hadde jeg forje svangerskap, fant ut etter hvert at jeg hadde glemt å tisse og pressa ut ungen med urin i blæra, slet med å tisse etterpå, gjorde vondt da jeg bøyde meg, drøy uke etter fødsel så sa det stopp og jeg dro på legevakta etter å ikke ha tisset den dagen, hadde da gått over fra litt vondt til kjempevondt
Kan jeg spørre om hvilken behandling/medisin du fikk for å bli bedre igjen?
 
Kan jeg spørre om hvilken behandling/medisin du fikk for å bli bedre igjen?
Jeg gikk med permanent kateter i ca en mnd, og fikk opplæring i engangs kateteter, husker ikke hva det het, men jeg slapp heldigvis bruke det. Fikk ingen medisin, lite behandling utover å la blæra hvile. Slet med det i maaange år etterpå, jeg brukte lang tid på å tisse, og kjente meg bare uvell om jeg glemte å tisse, for jeg kjente meg ikke tissatrengt
 
Back
Topp