Smerter i magen av hormonspiral?

Hvitveisen

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Hei dere!

Jeg fikk barn i juli, og satte inn hormonspiral da hun var ca 11 uker. Har hatt den i ca 4 uker nå, og får mer og mer vondt for hver dag som går. Vært sånn i et par uker nå. Det er en stikkende smerte veldig lokalt, og ekstra vondt når jeg bøyer meg og sitter. Kjenner det hele tiden, i dag måtte jeg ta Paracet. Noen som har vært borti det samme? Lurer på om den kan ha flyttet på seg eller noe? Har hatt kraftige blødninger som fortsatt ikke har gitt seg etter to uker.

Satte den inn hos gyn som tok ul samtidig, så jeg tror den ble satt inn riktig. Merket ikke noe da den ble satt inn.

Noen med lignende erfaring? Innspill?

Jeg hadde gått tilbake og bedt de sjekke. Har aldri opplevd det du skriver. Har kun hatt mensen smerter og vondt samme dag den blir satt inn, utenom det har jeg aldri kjent noe til den. Dette er min omgang nr 2 med den.

Jeg fikk satt inn hormonspiral etter jeg fikk første. Blødde i 3 mnd og så stabiliserte deg. Gikk greit i ytterligere 3 måneder men så begynte jeg å bli og få mer og mer vondt i magen. Til slutt måtte jordmor ta den ut. Funka rett og slett ikke på meg.

Jeg blødde fra og til i 2 år, da tok jeg den ut. Men-hadde aldri smerter og kjente den aldri. Ville nok tatt en tur til legen ja!

Hadde først kobberspiral, den måtte jeg ta ut etter 6 mnd.
Så etter neste unge, prøvde jeg hormonspiral. Hadde den i 1,5 år før smertene jeg kjente fra sist kom igjen. Tok den ut etter 1 år og 10 mnd.

Tror bare noen ikke er lagd for å kunne ha spiral [emoji14]

Har hatt min under 1 uke og har 0 erfaring fra før, men syns du burde ta en tur til legen

Fikk det akutt etter 2 år. Da viste det seg at den var ramlet delvis ut og hadde satt seg bomfast i livmorhalsen.
Fødselslegen måtte ta spenntak i stolen jeg lå i for å få dratt den ut. Var så ille at han vurderte å legge meg inn på en fødestue for å gi meg lystgass for smertene. Men tilslutt kom den ut uten smertestillende.

Kan være en reaksjon på hormonene? Jeg kan ikke bruke hormonspiral fordi andre prevensjonsmidler med østrogen gir meg de symptomene du beskriver.

Fikk du snakket med gyn?
Ville bedt om en sjekk for å se om den har flytta på seg

Back
Topp