Smerter i mage og korsrygg

Frkhagen91

Betatt av forumet
Jeg får smerter i nedre del av magen og korsrygg opptil flere ganger daglig. Når dette pågår så er smertene så ekstreme at jeg må omtrent legge meg i fosterstilling. Jeg er 5+1 på vei. Har lest til at disse smertene kommer av at livmoren utvider seg, er dette sant? Til tider må jeg også ta paracet for å roe ned smertene. Jeg kan heller ikke ha for trange bukser på meg da dette er ubehagelig.

Har dere også noen tips om hva annet jeg kan prøve for å få smertene bort?
 
Spør lege? Jeg blødde og var endel om og nå sliter jeg allerede med ryggen og er bare 23+3 men jeg tok det bare med ro. Men var jo hos lege endel og:)
 
Spør lege? Jeg blødde og var endel om og nå sliter jeg allerede med ryggen og er bare 23+3 men jeg tok det bare med ro. Men var jo hos lege endel og:)
Ja skal til lege på fredag og høre, men ville bare høre med eksperten her om hun hadde noen ideer om hva det vært :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei!

Gratulerer med svangerskapet! En spennende tid for deg videre nå!
Når en blir gravid, er det så mye som skjer i kroppen, både hormonelt, fysisk og mentalt.
Noen ganger kan det faktisk være vanskelig å vite akkurat hvor ubehaget stammer fra.

Som du sier, begynner livmoren å vokse når du blir gravid. Sannsynligvis har den ikke vokst så mye enda, så det er ikke sikkert at smertene skyldes akkurat det, men det kan være det!
Du er sikker på at du ikke har noen UVI? Kanskje du skulle ha sjekket det også?

Sannsynligvis vil dette komme seg etterhvert, men det kan være perioder der livmoren strekkes og vokser, der du vil kunne kjenne ubehag i flankene, nederst i magen på sidene! :)

Ønsker deg lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe ;)
 
Siden jeg har fått mitt første barn med keisersnitt så hae jeg alltig plaget med smerter i magen og ryggen. Mange ganger har jeg besøkt legen for at det var helt umulig å utføre vanlige husoppgaver. Siden jeg er på vei med mitt andre barn :) 15+ uker så har slike smerter og etter en samtale med gynekologen min fikk jeg beskjed at jeg mangler muskulatur i bekken på grunn av første unge ligget med rumpen ned i bekken. Jeg var kjempe glad at etter 8 år med smerter fikk jeg skikkelig svar :) lykke til med svangerskapet ti alle dere :)
 
Hei!

Gratulerer med svangerskapet! En spennende tid for deg videre nå!
Når en blir gravid, er det så mye som skjer i kroppen, både hormonelt, fysisk og mentalt.
Noen ganger kan det faktisk være vanskelig å vite akkurat hvor ubehaget stammer fra.

Som du sier, begynner livmoren å vokse når du blir gravid. Sannsynligvis har den ikke vokst så mye enda, så det er ikke sikkert at smertene skyldes akkurat det, men det kan være det!
Du er sikker på at du ikke har noen UVI? Kanskje du skulle ha sjekket det også?

Sannsynligvis vil dette komme seg etterhvert, men det kan være perioder der livmoren strekkes og vokser, der du vil kunne kjenne ubehag i flankene, nederst i magen på sidene! :)

Ønsker deg lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe ;)
Takk for det! Jeg var hos lege og fikk sjekket opp i disse smertene, og det viste seg at det var en nyrebekkenbetennelse som var grunnen til alle smertene.. Så etter at jeg begynte på kuren har jeg ikke hatt vondt i det hele tatt :D

Takk for svar! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp