Smerter i mage + korsrygg

Chai12

Andre møte med forumet
Hei!

Først må jeg starte med, jeg skal såklart ringe legen imorgen - men vil bare høre om noen har vært i litt samme «båt».

Jeg er ca 7 uker på vei, og har den siste uka hatt utrolige magesmerter av/på, og periodevis vondt i korsryggen.
Dette har jeg ikke opplevd så tidlig med mine første barn.
Frykter såklart alt fra kommende SA til svangerskap utenfor livmoren. har generelt egentlig veldig lite symptomer på graviditet ellers, kun utrolig trøtt og øøøømme pupper..

Har noen av dere opplevd slike smerter tidlig?
 
Er det typ mensmurringer eller enda sterkere?
Jeg har «mensmurringer» og litt ubehag i korsryggen.
Hvis det er mer enn bare ubehagelig så hadde jeg ringt legen bare for å bli beroliget. :)
 
Jeg har fått litt stivt bekken som tar å gir smerte i korsryggen. Hvis jeg ikke tar det med ro så trigger det kynnere. Jeg har hatt tidlige kynnere i alle mine svangerskap. Denne gang begynte det 5+2 ish. Er blitt 50% sykemeldt til over nyttår og går til manual terapeut for å mykes opp for å se om det hjelper mot smertene. Jeg skal bruke de 50% til å kunne ta meg en gå tur. Legge meg nedpå på jobb evt gå litt tidligere.
 
Jeg har fått litt stivt bekken som tar å gir smerte i korsryggen. Hvis jeg ikke tar det med ro så trigger det kynnere. Jeg har hatt tidlige kynnere i alle mine svangerskap. Denne gang begynte det 5+2 ish. Er blitt 50% sykemeldt til over nyttår og går til manual terapeut for å mykes opp for å se om det hjelper mot smertene. Jeg skal bruke de 50% til å kunne ta meg en gå tur. Legge meg nedpå på jobb evt gå litt tidligere.
Hvordan kjennes kynnere ut så tidlig? Kan bare huske det såvidt fra slutten av mitt forrige svangerskap for 7 år siden og da stod jo hele magen i spenn. Har også et skralt bekken, så dette var interessant.
 
Hvordan kjennes kynnere ut så tidlig? Kan bare huske det såvidt fra slutten av mitt forrige svangerskap for 7 år siden og da stod jo hele magen i spenn. Har også et skralt bekken, så dette var interessant.
Nå kjennes det ut som om det er en knyttneve som kniper der nede. Opp og igjen der nede. Ikke spesielt vondt men merker aktiviteten. Når livmoren er større så er min mage hard hele tiden. Sjelden jeg har noe myk mage. Og når den jobber hardest så sliter jeg med å gå. Har aldri blitt bedre av å ligge. Kjennes og som rykninger. Anderledes enn ligamentsmertene.
 
Ringte du lege, hva sa di? Jeg har hatt konstant murring i magen og smerter i korsrygg som stråler nedover fotene siden i går ettermiddag Tatt 1 paracett men er der fortsatt. Så bankende hjerte i går. Er 6+6
 
Er det typ mensmurringer eller enda sterkere?
Jeg har «mensmurringer» og litt ubehag i korsryggen.
Hvis det er mer enn bare ubehagelig så hadde jeg ringt legen bare for å bli beroliget. :)
Litt sterkere enn mensmurringer. Jeg har ikke hatt det så tidlig med mine andre graviditeter, så er litt skremmende.. Har heldigvis roet seg en del nå, når jeg begynte å ta ting i roligere tempo, og ikke vær «verdensmester» og klare alt mulig.
 
Ringte du lege, hva sa di? Jeg har hatt konstant murring i magen og smerter i korsrygg som stråler nedover fotene siden i går ettermiddag Tatt 1 paracett men er der fortsatt. Så bankende hjerte i går. Er 6+6
Jeg ringte legen, og fikk time samme dag. De målte egentlig bare blodtrykk, kjente på magen og tok urinprøve. De sa at så lenge det ikke var tegn til blødning, og heller ikke utslag av blod i urinen - måtte jeg egentlig bare roe ned tempoet og ta en dag om gangen. De kunne ikke gi meg noe særlige svar på hva som gjorde det. :/
Tenker å bestille tidlig UL nå snart bare for å se at ting er som det skal.
 
Jeg ringte legen, og fikk time samme dag. De målte egentlig bare blodtrykk, kjente på magen og tok urinprøve. De sa at så lenge det ikke var tegn til blødning, og heller ikke utslag av blod i urinen - måtte jeg egentlig bare roe ned tempoet og ta en dag om gangen. De kunne ikke gi meg noe særlige svar på hva som gjorde det. :/
Tenker å bestille tidlig UL nå snart bare for å se at ting er som det skal.

Gjør det. Jeg syns tul er veldig viktig! Hadde ikke klart er svangerskap uten tror jeg.
 
Back
Topp