Smerter i lysken

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Siste to dager har jeg plutselig fått smerter i lyskeområdet når jeg går. Litt sånn det kjennes ut når en har tatt årets første sykkeltur. Synes det er tungt å få med seg bena fordi hvert skritt gjør vondt i lysken. Har dette noe med at hodet fester seg? Eller kjennes det helt annerledes ut da?
 
Kan ha noe med bekkenet å gjøre kanskje?
Vet ikke om du har hatt problemer med det tidligere?
 
Jeg har noe av det samme, det spørs om det kan være bekkenløsning.. jeg får det når jeg har gått mye. Da stråler det ned i lysken, rumpa og lårene..[emoji53]
 
Jeg har noe av det samme, det spørs om det kan være bekkenløsning.. jeg får det når jeg har gått mye. Da stråler det ned i lysken, rumpa og lårene..[emoji53]
Kjenner ikke noe i rompa og lår. Kun i skambenet og lysken. Tenkte at bekkenløsning var litt mer "all over the place"?
 
Ikke hatt noe problemer med det tidligere. Tenkte at bekkenet også ga smerter i rygg? Har kun i lysken og skamben.
Ja, det kan det, men ikke nødvendigvis.
Her er det blitt verre og verre på innsiden av lårene og skambenet de siste to ukene. Tidligere har det vært mye mer i rygg.

Ville lagt med pute mellom lår og knær om natten, ikke sitt med bena i kryss og gå inn og ut av bil med bena samlet.
 
Kjenner ikke noe i rompa og lår. Kun i skambenet og lysken. Tenkte at bekkenløsning var litt mer "all over the place"?
Bekkenløsning kan være smerter i " bare" rygg, skambenet osv. Jeg har hatt veldig smerter pga bekkenløsning i rygg frem til 3 trimester. å da strålte det ned i rumpa å lår. Men når jeg kom inn i tredje trimester så fikk jeg ikke lenger vondt i rygg, rompe og lår. Men nå har det flyttet seg frem til skambenet og stråler ned i lysken. Jeg kan ofte få vondt i lysken samme dag som jeg har gått mye og dagen derpå igjen..[emoji53]
 
Bekkenløsning kan være smerter i " bare" rygg, skambenet osv. Jeg har hatt veldig smerter pga bekkenløsning i rygg frem til 3 trimester. å da strålte det ned i rumpa å lår. Men når jeg kom inn i tredje trimester så fikk jeg ikke lenger vondt i rygg, rompe og lår. Men nå har det flyttet seg frem til skambenet og stråler ned i lysken. Jeg kan ofte få vondt i lysken samme dag som jeg har gått mye og dagen derpå igjen..[emoji53]
Men hvordan kjennes det ut når hodet fester seg da? Er ikke det også lyskesmerter og stråling?
 
Men hvordan kjennes det ut når hodet fester seg da? Er ikke det også lyskesmerter og stråling?
Aner ikke, men vet hodet ikke er festet her.

Så ut ifra hva du sier så høres det ut som bekkenløsning.
Håper det ikke blir verre for deg :(
 
Aner ikke, men vet hodet ikke er festet her.

Så ut ifra hva du sier så høres det ut som bekkenløsning.
Håper det ikke blir verre for deg :(
Isj, håper ikke det er det. Frister lite å plages med dette fremover. Anyway, takk for svar [emoji4]
 
Bekkenløsningen for meg kom plutselig for et par uker siden og det sitter bare i skambenet og lysken. Vet ikke hvordan det skal kjennes ut når hodet fester seg..
 
Bekkenløsningen for meg kom plutselig for et par uker siden og det sitter bare i skambenet og lysken. Vet ikke hvordan det skal kjennes ut når hodet fester seg..
Huff, da er det nok sikkert det jeg har fått. Varierer det fra dag til dag eller er det omtrent likt? Er vel ikke stort å gjøre med dette da, bortsett fra gode råd lenger oppe i tråden.
 
Huff, da er det nok sikkert det jeg har fått. Varierer det fra dag til dag eller er det omtrent likt? Er vel ikke stort å gjøre med dette da, bortsett fra gode råd lenger oppe i tråden.
Kan variere, jeg har bedre dager og vondere dager. I går var jeg i baby shower og satt i 5 timer, det gjorde at jeg fikk veldig vondt i dag. Kjennes ut som jeg har fått ett solid spark i skrittet :arghh:

Du kan jo høre med fastlege om henvisning til fysioterapeut eller eventuelt gå privat.
Det kan kanskje hjelpe deg?
 
Kan variere, jeg har bedre dager og vondere dager. I går var jeg i baby shower og satt i 5 timer, det gjorde at jeg fikk veldig vondt i dag. Kjennes ut som jeg har fått ett solid spark i skrittet :arghh:

Du kan jo høre med fastlege om henvisning til fysioterapeut eller eventuelt gå privat.
Det kan kanskje hjelpe deg?
Har bare hatt det i én dag så får se hvordan det går. Håper ikke det blir så ille.
Takk for svar [emoji1]
 
Siste to dager har jeg plutselig fått smerter i lyskeområdet når jeg går. Litt sånn det kjennes ut når en har tatt årets første sykkeltur. Synes det er tungt å få med seg bena fordi hvert skritt gjør vondt i lysken. Har dette noe med at hodet fester seg? Eller kjennes det helt annerledes ut da?
Bekkenrelatert. Har det sånn jeg og, fikk beskjed av fysio at det var nettopp det det var. Og helt normalt. Noen kjenner ikke noe, noen litt og noen mye. Er ikke til å komme utenom.
 
Bekkenrelatert. Har det sånn jeg og, fikk beskjed av fysio at det var nettopp det det var. Og helt normalt. Noen kjenner ikke noe, noen litt og noen mye. Er ikke til å komme utenom.
Takk for svar [emoji1] Det er nok det jeg har fått da. Aldri kjent på den type smerte før så var helt blank på hva det kunne være. Godt med kloke folk på denne siden [emoji4]
 
Bekkenrelatert kan forresten svinge mye ;) I går måtte eg springe til bussen, og det gikk faktisk bra! Mens andre dager frister det ikke på noe vis bare å bevege seg ut døra..... Ofte avhengig av hvor mye en gjør/står/går, men også litt tilfeldig.
Lurt å unngå ting som framprovoserer mer smerte (f.eks gå sakte/med korte skritt om det er bedre enn lange steg, forsiktig med støvsugeren og andre tunge ting, gå trapper ett og ett steg istedenfor vanlig om det hjelper). Ikke lett å totalt unngå, men prøve å redusere/begrense.
 
Siste to dager har jeg plutselig fått smerter i lyskeområdet når jeg går. Litt sånn det kjennes ut når en har tatt årets første sykkeltur. Synes det er tungt å få med seg bena fordi hvert skritt gjør vondt i lysken. Har dette noe med at hodet fester seg? Eller kjennes det helt annerledes ut da?
Det høres ut som symfyseløsning, det er bekkenrelatert. Det er akkurat slik du beskriver, et skikkelig spark i skrittet. Fikk hjelp til å finne ut av det her jeg også.
Ikke noe å gjøre med annet enn å ta tiden til hjelp. Går til fysioterapi en gang i uken da jeg har bekkenløsning også.
Viktig som folk sier her å ha bena samlet inn og ut av bil og seng, men ikke hold knærne sammen og "vagge" når du går. Det gjør bare vondt verre dessverre. Rull på foten med kortere skritt har jeg fått beskjed om. Det funker [emoji4] lykke til
Kan ha noe med bekkenet å gjøre kanskje?
Vet ikke om du har hatt problemer med det tidligere?
 
Back
Topp